Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kümeler teorisi. |
|
2) |
Gruplar, simetrik gruplar ve matris grupları. |
|
3) |
Üreteçler ve ilişkiler yoluyla grupların tanımlanması. |
|
4) |
p-grupları. Merkezi ve alt-merkezi seriler ve nilpotent gruplar. Grup etkileri. Sylow Teoremleri. |
|
5) |
p-grupları. Merkezi ve alt-merkezi seriler ve nilpotent gruplar. Grup etkileri. Sylow Teoremleri.
|
|
6) |
Grup temsilleri. |
|
7) |
Grup temsilleri. |
|
8) |
Sonlu gruplar ve karakterler. Karakter tabloları. |
|
9) |
Sonlu gruplar ve karakterler. Karakter tabloları.
|
|
10) |
Grup karakter tablo hesapları. |
|
11) |
Değişmeli halkalar ve cisimler. Polinom halkaları. İdealler, alt-halkalar ve modüller. |
|
12) |
Değişmeli halkalar ve cisimler. Polinom halkaları. İdealler, alt-halkalar ve modüller.
|
|
13) |
İdeal ve modül zincirleri. Artinyen ve Noetheryen halkalar ve modüller. Hopkins-Levitzki Teoremi. |
|
14) |
İdeal ve modül zincirleri. Artinyen ve Noetheryen halkalar ve modüller. Hopkins-Levitzki Teoremi.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
5 |
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
5 |
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
5 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
4 |
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
4 |
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
4 |