UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5034 | Bir Eğitim Materyali olarak World Wide Web | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere kreatif, etkileşimli, eğitsel ve iyi-tasarlanmış web sitesi geliştirme bilgisini sağlamaktır. Diğer bir amaç ise, kavramsal ve görsel olarak çekici, kolaylıkla gezinilebilen, ve işlevsel web sayfaları oluşturabilmek için gereken teknik ve artistik bilgiyi öğrenciye vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir web sitesi hakkında, grafik tasarım prensipleri yönünden yorumda ve eleştride bulunabilecekler, 2. Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik web ve arayüz tasarım prensiplerini uygulayarak bir web sayfa tasarlar ve yürütebilecekler, 3. Stil, link, tablo, çoklu ortam ve grafikler kullanarak bir web sitesini düzenleyebilecekler, 4. HTML, CSS ve Javascript kullanarak kaspamlı web siteleri tasarlayabilecekler, 5. Internet tarayıcısı ve ortamının tasarım sürecine olan etkilerini keşfedebilecekler, 6. Dreamweaver yazılımı kullanarak tipik bir web sayfası geliştirebilecekler. |
Ders şu konu başlıklarını içerecektir: HTML(5), CSS(3), ve JavaScript. Öğrenciler ayrıca, Dreamweaver gibi web araçlarını, Photoshop gibi statik görüntü düzenleme araçlarını ve Flash gibi hareketli görüntü düzenleme araçlarını giriş seviyesinde kullanmayı öğreneceklerdir. Kullanılabilirlik, erişilebilirlik ve web standartları üzerine ayrıca yoğunlaşılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
2) | Grafik tasarım ilkeleri | |
3) | Grafik tasarım öğeleri | |
4) | Web tasarımına genel bir bakış (Kullanılabilirlik, Erişilebilirlik, Anlaşılabilirlik, Navigasyon, Tutarlılık, Uyumluluk, vb.) | |
5) | Web tasarımına genel bir bakış (Kullanılabilirlik, Erişilebilirlik, Anlaşılabilirlik, Navigasyon, Tutarlılık, Uyumluluk, vb.) | |
6) | Web sayfası tasarımı (Tarayıcılara giriş, Görsel gerçekleme motorları, tablolar ve katmanlar) | |
7) | Web sayfası tasarımı (Stil sayfalarına giriş) | |
8) | Web sayfası tasarımı (Javascript'e giriş) | |
9) | Web sayfası tasarımı (HTML5 and CSS3) | |
10) | Tekrar | |
11) | Renk teorisi, Photoshop’a giriş Photoshop araçları, Görüntü dosya tipleri Görüntü düzeltme | |
12) | Flash temel ilkeleri Flash kütüphane kullanımı, semboller, film yaratımı | |
13) | Sahne uygulama ve çalışmaları | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | o Pfaffenberger, B. (2004). HTML, XHTML, and CSS bible. E-book: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ o Horton, S. (2000). Web teaching guide, London: Yale Unv. Press. [See also http://www.webteachingguide.com/] o Lane, J. (2008). Foundation Website Creation with CSS, XHTML, and JavaScript. E-book: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ o Lynch, P.L., & Horton, S. (2002). Web Style Guide: Basic Design Principles for Creating Web Sites, http://www.webstyleguide.com/index.html?/contents.html |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
10) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. | |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |