UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5032 | Matematikte Müfredat Çalışmaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımalayabilir. 2. Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayailir. 3. Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4. Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilir. 5. Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilir. 6. Bir program tasarısı hazırlayabilir. 7. Bir eğitim programını belli ölçütler açısından eleştirebilir. 8. Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur. |
Program geliştirmenin kuramsal temelleri, Eğitim programı tasarım yaklaşımları, Program geliştirme modelleri, Matematik Eğitim Programında ihtiyaç analizi ve değerlendirilmesi, Hedefler ve sınıflandırılması, İçerik analizi ve düzenlenmesi, Öğretme-Öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, Sınama durumlarının düzenlenmesi, Programa süreklilik kazandırılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş: Dersin Yapılandırılması | |
2) | Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri | |
3) | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | |
4) | Eğitim programı tasarımları | |
5) | Program geliştirme modelleri | |
6) | İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi | |
7) | Hedefler ve sınıflandırılması | |
8) | Hedef-davranışların yazılması | |
9) | İçerik analizi ve düzenlenmesi | |
10) | Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi | |
11) | Sınama durumlarının düzenlenmesi | |
12) | Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması | |
13) | Alanyazın taraması | |
14) | Program tasarılarının incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Meyer, M. & Langrall, C. (2008). A decade of middle school mathematics curriculum implementation. Charlotte, NC: Information Age Publishing. National Council for Teachers of Mathematics (2006). Curriculum focal points for prekindergarten through grade 8 mathematics. Reston, VA: NCTM. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 30 |
Projeler | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 3 | 16 | 48 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | 3 |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | 2 |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | 3 |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | 2 |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | 3 |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | 2 |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | 3 |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |