UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5030 | Matematik Öğretimi ve Öğrenimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Bu ders, bireylerin matematiği nasıl öğrendikleri ve anladıklarını açıklar ve etkili alan öğretimi için gerekli bilgi ve becerileri geliştirmeyi hedefler. Odaklanan konular: matematik eğitiminde araştırma tabanlı güncel öğretim teknikleri; eğitim; ve bilişsel süreç ve öğrenme kuramları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenci, matematik eğitime ile ilgili aşağıdaki hedeflere etkili olarak nasıl ulaşacağını öğrenebilecek: . Güçlü matematik problemleri çözme ve akıl yürütme becerilerine sahip olma . Hesaplama ve tahmin etme gibi temel matematiksel kavram ve becerilerde kararlı olma . Matematik konuları arasında ve diğer disiplinler arasına ilişki kurma . Matematik problemlerini çözmek için teknoloji gibi uygun araçları kullanma . Matematik dersine karşı pozitif bir tutum ve inanca sahip olma |
Herkes için Matematik, Matematik Öğretimi, Matematik Eğitiminde Değerlendirme, Matematik Eğitim programı, Matematik Eğitiminde Teknoloji, Matematik Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Herkes için Matematik | |
2) | Herkes için Matematik | |
3) | Matematik Öğretimi | |
4) | Matematik Öğretimi | |
5) | Matematik Öğretimi | |
6) | Matematik Eğitiminde Değerlendirme | |
7) | Matematik Eğitiminde Değerlendirme | |
8) | Matematik Eğitim Programı | |
9) | Matematik Eğitim Programı | |
10) | Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı | |
11) | Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı | |
12) | Matematik Öğrenme | |
13) | Matematik Öğrenme | |
14) | Matematik Öğrenme |
Ders Notları / Kitaplar: | McREL. (2010). What we know about mathematics teaching and learning. Bloomington, IN: Solution Tree Press. |
Diğer Kaynaklar: | Cangelosi, James S. (2003). Teaching Mathematics in Secondary and Middle School: An Interactive Approach. Third Edition. Englewood Cliffs, NJ: Merrill/Prentice Hall. National Council of Teachers of Mathematics. (2003) Principles and Standards for School Mathematics, National Council of Teachers of Mathematics, 3rd ed. Reston, VA. Usiskin, Peressini, Marchisotto and Stanley(2003). Mathematics for High School Teachers, An Advanced Perspective, Prentice-Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | 3 |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | 2 |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | 3 |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | 3 |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | 3 |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | 3 |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |