UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5023 | Matematiksel Finansa Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. GENCO FAS |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı faiz kuramı konusunda altyapı oluşturmak, nakit akışlarını yorumlamasını sağlamak ve yatırım değerlendirmelerini yapabilmesini sağlamaktır. Dersin içeriği aktüerya alanındaki ulusal ve uluslararası sınav içeriklerine uyum sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci bileşik faiz kuramını, nakit akışlarının peşin ve birikimli değerlerini hesaplamada ne şekilde kullanacağını, temel ve genel anuite çeşitlerini ve kazanç oranı hesaplamaları ile yatırım kararları karşılaştırmaları yapmayı öğrenecektir. Bunun ötesinde bu ders, borç ödeme yöntemleri ve bazı özel ürünler konusunda da altyapı oluşturacaktır. |
paranın zaman değeri, basit ve bileşik faiz, peşin ve birikimli değer, faiz problemler çözümleri, basit ve genel anuiteler, kazanç oranları, amortisman çizelgeleri ve borç ödeme fonu, iskonto edilmiş nakit akışı, anapara itfalı poliçeler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Paranın Zaman Değeri ve Eşlik | |
2) | Faiz Kavramı, Nominal ve Efektif Faiz Oranları | |
3) | Bugünkü Değer – Gelecekteki Değer Hesaplamaları | |
4) | İskontolu Oran Hesaplamaları | |
5) | Ara Ödemeler (Anüiteler, Taksitler) ve Klasik Kredi/Leasing Uygulamaları | |
6) | Aritmetik ve Geometrik Değişimli Anüiteler | |
7) | Para-Zaman İlişkisi Uygulamaları | |
8) | Yatırım Alternatiflerinin Kıyaslanması. | |
9) | Amortisman ve Gelir Vergisi. | |
10) | Fiyat Değişiklikleri ve Kambiyo Oranları | |
11) | Yenileme Analizi | |
12) | Olasılık risk Analizi | |
13) | Kapital finansmanı ve tahsisi | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | The Theory of Interest, Kellison S.G., Irwin Inc., U.S.A., 1991. An Introduction to Mathematics of Finance, Cutcheon, J.J. and Scott, W.F., Butterworth-Heinemann, Oxford, 1996. |
Diğer Kaynaklar: | SOA sınav soruları/SOA exam questions. http://www.soa.org/education/exam-req/syllabus-study-materials/edu-multiple-choice-exam.aspx |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
10) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. | |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |