Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Istatistiksel Ogrenmeye Giris |
|
2) |
Eğiticili Öğrenmeye Giriş |
|
3) |
Dogrusal Regresyon ve Matlab Uygulamaları |
|
4) |
Dogrusal Regresyon |
|
5) |
Dogrusal Sınıflandırma |
|
6) |
Doğrusal Sınıflandırma ile Model Değerlendirme ve Seçme |
|
7) |
Model Değerlendirme ve Seçme |
|
8) |
Model Çıkarımı be Ortalama |
|
9) |
Model Çıkarımı, Ortalama, Toplamsal Modeller ve Ağaçlar |
|
10) |
Toplamsal Modeller ve Ağaçlar |
|
11) |
Prototip Yöntemler be En Yakın Komşuluk |
|
12) |
Prototip Yöntemlerö En Yakın Komsulukö Öbekleme Algoritmaları ve Destek Vektör Makineleri |
|
13) |
Eğiticisiz Öğrenme ve dönem projeleri |
|
14) |
Dönem Projelerinin Sunumu |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
D.T. Hastie, R. Tibshirani and J. Friedman, “The Elemenents of Statistical Learning”, Springer Series in Statistics, 2001 |
Diğer Kaynaklar: |
N. Christianini and J. Shawe-Taylor, “An Introduction to Support Vector
Machines”, Cambridge University Press, 2000.
E. Alpaydin, Introduction to Machine Learning, 2e, The MIT Press, February 2010,
ISBN-10: 0-262-01243-X ISBN-13: 978-0-262-01243-0
E. Alpaydin, Yapay Öğrenme, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, April 2011, ISBN: 978-6-054-23849-1 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
2 |
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
3 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
3 |
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
3 |
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
3 |
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|