Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Excel uzerinde veri analizi, basit simulasyon modeli, koşullu beklenen değer, olasılık ağaçları ve Bayes kuralı, ileri excel çizelgeleri. |
|
2) |
Kesikli rastlantı değişkenleri, kesikli değişkenlerin simülasyonu, beklenen değer ve standart sapma, veriden tahmin ve karar kriterleri. |
|
3) |
Sabit risk toleransı altında fayda, risk sevmezlik,simülasyon verisi ile fayda analizi, belirlilik eşitliği ve risk primi. |
|
4) |
Sürekli rastlantı değişkenleri, Normal dağılım, logaritmik ve
üstel dağılımlar, Normal lotaryaların belirlilik eşitliği, diğer dağılımlar. |
|
5) |
Çok boyutlu raslantı değişkenlerinin korelasyonu. |
|
6) |
Çok boyutlu Normal yatırım gelirli portföy analizi, etkin portföy kurgusu. |
|
7) |
Koşullu olasılık,Lineer Regresyon modelleri. |
|
8) |
Karar değişkenlerinin optimizasyonu, karar vermede simülasyonun yeri, karar ağaçları, rekabet davranışı analizi. |
|
9) |
Finansta risk paylaşımı,optimal risk paylaşımı, ahlaki istismar altında risk paylaşımı. |
|
10) |
Kurumsal karar verme süreçleri, borsa değerlemeleri ve arbitraj fiyatlaması. |
|
11) |
Dinamik büyüme modelleri, zaman serileri ile tahmin, log-optimal yatırım stratejileri. Uygulamalar. |
|
12) |
Genelleştirilmiş doğrusal modellere giriş, bağlantı fonksiyonları, tahmin ve test etme. |
|
13) |
Genelleştirilmiş doğrusal modellere devam. |
|
14) |
Tekrar ve diğer uygulamalar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|