Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Istatistiksel veri analizi. İstatistik veri toplama ve grafiksel gösterimi. Histogram, yüzdelik grafikleri, kutu diyagramları. Ortalama, varyans ve çarpıklık ölçümleri. |
|
2) |
Olasılık teorisi tekrarı. Rastlantı değişkeni tanımı, özellikleri, beklenen değer, varyans ve daha yüksek momentler. |
|
3) |
Kesikli ve sürekli rastgele değişkenlerin dağılımları. Binom, Poisson, üstel, gamma, Normal ve Chi-kare dağılımları. |
|
4) |
Normal dağılım, Normal dağılım altında alan bulma, uygulamaları, diğer dağılımların Normal yaklaşımları.
Momentler ve moment ve olasılık çıkaran fonksiyonlar. |
|
5) |
Örneklem dağılımları. Merkez limit teoremi. |
|
6) |
İstatistiksel tahmin. Nokta tahmin edicilerin özellikleri. Moment ve en büyük olabilirlik tahmin edicileri. İstatistik veriyi olasılık dağılımlarına eşleştirme. |
|
7) |
Güven aralıkları,iki ortalama arası fark, oran, varyans ve varyansların oranı için güven aralıklarının hesaplanması. |
|
8) |
Hipotez testleri.Küçük ve büyük örneklem testleri. |
|
9) |
Hipotez testlerine devam. Hata türleri, testlerin gücü. |
|
10) |
Lineer modeller ve en küçük kareler yöntemi ile tahmin.
Tek değişkenli lineer regresyon. |
|
11) |
Tek değişkenli lineer regresyona devam. Uygulama örnekleri.
|
|
12) |
Çok değişkenli lineer regresyona giriş. |
|
13) |
Çok değişkenli lineer regresyona devam. |
|
14) |
Geniş çaplı gerçek örnek çözümü. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|