Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Varlık-Teklik ve Kararlılık Teorisi |
|
2) |
Tutarlılık, Karalılık ve Yakınsaklık |
|
3) |
Euler Metod ve Hata Analizi |
|
4) |
Çokadımlı Metodlar |
|
5) |
Orta nokta ve Yamuk Metodları |
|
6) |
Düşük mertebeli Tahmin edici ve düzeltici Algoritma |
|
7) |
Düşük mertebeli Tahmin edici ve düzeltici Algoritma (devam edildi) |
|
8) |
Yüksek Mertebeden Çok Adımlı Metodların elde edilmesi |
|
9) |
Yüksek Mertebeden Çok Adımlı Metodların elde edilmesi (devam edildi) |
|
10) |
Çok Adımlı Metodların Yakınsaklığı ve Karalılık Teorisi |
|
11) |
Stiff Diferansiyel Denklemler ve Çizgi Metodları |
|
12) |
Tek Adımlı Metodlar ve Runge-Kutta Metodu |
|
13) |
Tek Adımlı Metodlar ve Runge-Kutta Metodu (devam edildi) |
|
14) |
Sınır Değer Problemleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|