Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Lineer Sistemler |
|
2) |
Üssel Operatorler ve R^2'de lineer sistemler |
|
3) |
Kompleks Özdeğerler ve Stabilite Teorisi |
|
4) |
Stabilite teorisi ve homojen olmayan lineer sistemler |
|
5) |
Bazı Kavramlar ve Tanımlar, Temel Varlık ve Teklik Teoremi |
|
6) |
Başlangıç ve Parametrelere Bağlılık |
|
7) |
Maximum Varlık Aralığı |
|
8) |
Dinamik Sistemlerin Lokal Teorisi |
|
9) |
Lineerleştirme |
|
10) |
Stable Manifold Teorem |
|
11) |
Hartman-Grobman Teoremi |
|
12) |
Stabilitite ve Liapunov Fonksiyonlar |
|
13) |
Merkez Manifold Teoremi |
|
14) |
Gradient ve Hamiltonyen Sistemler
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
5 |
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
4 |
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
4 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
5 |
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
5 |
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
4 |
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
5 |
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
4 |
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
4 |
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
5 |