Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kümeler teorisi. Fonksiyonlar ve bağıntılar. Tümevarım ve özyineleme. |
|
2) |
Gruplar. Matris grupları. Matris gruplarının alt grupları. |
|
3) |
Simetrik gruplar ve simetrik grupların alt grupları. |
|
4) |
Üreteçler ve ilişkiler cinsinden gruplar. |
|
5) |
Değişmeli gruplar. Sonlu değişmeli grupların sınıflandırılması. |
|
6) |
Sonlu cisimler üzerindeki vektör uzayları ve bu cisimler üzerindeki matris grupları. |
|
7) |
Lie türünden sonlu grouplar. |
|
8) |
Sonlu Lie türü gruplarda sayma problemleri. |
|
9) |
Group etkileri ve yörüngeler. |
|
10) |
Sylow Teoremleri. |
|
11) |
Sylow Teoremleri. |
|
12) |
Grup teoriden seçme konular. |
|
13) |
Grup teoriden seçme konular.
|
|
14) |
Grup teoriden seçme konular. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|