AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DIS2007 | Bankacılık Kambiyo İşlemleri | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERAP GÖKSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrenciye bankacılık ve kambiyo işlemleri, ithalat ve ihracata ilişkin esaslar, uluslararası ödeme yöntemleri, dış ticaret finansmanı konularında analiz etme ve uygulama becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Bankacılık ve kambiyo mevzuatı hakkında bilgi sahibidir, kambiyo mevzuatını takip eder. 2.Dış ticaret belgelerini yorumlar. 3.Dış ticarete yönelik ödeme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve ödeme yöntemleri uygulamalarını bilir. 4.Dış ticaret bankacılık işlem uygulamalarını bilir. 5. Dış Ticaret finansmanı konusunda bilgi sahibidir. |
Kambiyo mevzuatında ihracat ve ithalata ilişkin esaslar, dış ticarette bankacılık işlemleri, teslim şekilleri, belgeler, uluslararası Ödeme şekilleri, dış ticaret finansmanı konuları anlatılmakta ve uygulamalar yapılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kambiyo mevzuatının tanımı ve kapsamı | |
2) | Kambiyo ile ilgili temel kavramlar | |
3) | Döviz piyasaları, kapsamı ve özellikleri | |
4) | Dış ticarette bankacılık işlemleri | |
5) | Kambiyo mevzuatında ihracata ilişkin genel esaslar | |
6) | Kambiyo mevzuatında ithalata ilişkin esaslar. | |
7) | Uluslararası ödeme uygulamaları | |
8) | Ders tekrarı | |
9) | Peşin ödeme | |
10) | Mal mukabili ödeme | |
11) | Vesaik mukabili ödeme | |
12) | Prefinansman kredileri | |
13) | Ülke kredileri, forward, forfaiting. | |
14) | T. Eximbank kredileri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Abdurrahman Özalp, Dış Ticarette Akreditif, Riskler ve UCP, Türkmen Kitabevi. 2. Yaser Gürsoy, Dış Ticaret İşlemleri Yönetimi, Ekin Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | Konularla ile ilgili güncel haberler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Uygulama | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 2 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 3 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 2 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 2 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 2 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 3 |