MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT1072 Matematik II Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK
Öğ.Gör. TUĞBA KIRAL ÖZKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi , becerilerini işinde uygulayabilme yeterliği kazandırmak ve analitik düşünmesini sağlamak.
Dersin Amacı: Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak.
Mesleğinde matrisler ve lineer denklem sistemleri ile ilgili uygulamalar yapmaktır. Sayısal analiz ve türev ile ilgili uygulamalar yapmaktır.
İntegral hesabı ve yöntemlerini aktarmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci matematik alanında yeni bilgilere sahip olacaktır.

Dersin İçeriği

Limit Kavramı,
Limit ve Süreklilik,
Türev tanımı, türev alma kuralları,
Türevin uygulamaları,
İntegral Kavramı – İntegral Alma Kuralları,
İntegral İle Alan Hesabı,
Hacim Hesabı,
Matris-determinant,
Lineer denklemler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) limit kavramı
2) limitte belirsizlikler
3) süreklilik
4) türev
5) türev alma kuralları
6) türevin uygulamaları
7) türevin uygulamaları
8) integral
9) integral alma yöntemleri
10) integral alma yöntemleri
11) integral ile alan hesabı
12) integral ile hacim hesabı
13) matris- determinant
14) lineer denklemler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: MATEMATİK 2 DERS NOTLARI
Diğer Kaynaklar: GENEL MATEMATİK Prf.Dr.MUSTAFA BALCI-BALCI YAYINLARI
THOMAS CALCULUS 1-BETA YAYINLARI

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. 1
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, 5
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, 1
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, 1
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, 3
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, 1
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. 2
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, 2
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,