MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT1072 | Matematik II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK Öğ.Gör. TUĞBA KIRAL ÖZKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi , becerilerini işinde uygulayabilme yeterliği kazandırmak ve analitik düşünmesini sağlamak. |
Dersin Amacı: | Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak. Mesleğinde matrisler ve lineer denklem sistemleri ile ilgili uygulamalar yapmaktır. Sayısal analiz ve türev ile ilgili uygulamalar yapmaktır. İntegral hesabı ve yöntemlerini aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci matematik alanında yeni bilgilere sahip olacaktır. |
Limit Kavramı, Limit ve Süreklilik, Türev tanımı, türev alma kuralları, Türevin uygulamaları, İntegral Kavramı – İntegral Alma Kuralları, İntegral İle Alan Hesabı, Hacim Hesabı, Matris-determinant, Lineer denklemler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | limit kavramı | |
2) | limitte belirsizlikler | |
3) | süreklilik | |
4) | türev | |
5) | türev alma kuralları | |
6) | türevin uygulamaları | |
7) | türevin uygulamaları | |
8) | integral | |
9) | integral alma yöntemleri | |
10) | integral alma yöntemleri | |
11) | integral ile alan hesabı | |
12) | integral ile hacim hesabı | |
13) | matris- determinant | |
14) | lineer denklemler |
Ders Notları / Kitaplar: | MATEMATİK 2 DERS NOTLARI |
Diğer Kaynaklar: | GENEL MATEMATİK Prf.Dr.MUSTAFA BALCI-BALCI YAYINLARI THOMAS CALCULUS 1-BETA YAYINLARI |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | 1 |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 5 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | 1 |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | 1 |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | 3 |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | 1 |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | 2 |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | 2 |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |