REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4616 Reklam Kampanyaları II Bahar 2 4 4 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ ATIF BİR
Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin bir reklam kampanyasını doğru olarak hazırlayabilme becerisini kazanmalarıdır. Bu doğrultuda öğrenciler gerçek bir briften yola çıkarak, nitel veya nicel araştırma yöntemlerinden yararlanarak, hedef kitle analizini gerçekleştirecek, markanın iletişim sorun ve hedefini tespit edecek, iletişim, mesaj ve medya strateji ve taktiklerine karar verecek, yaratıcı uygulamaları tasarlayacaklardır. Daha sonra bu çalışmalarını bölüm hocaları ve ilgili marka sorumlularından oluşan bir jüri önünde sunacak ve savunacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Birincil/İkincil bir araştırma tasarlayabilecek.
2) Hedef kitleyi ayırt edebilecek.
3) Hedef kitlenin en önemli sorununu ayırt eedebilecek.
4) Rekabet analizi gerçekleştirerek konumlandırmaya karar verebilecek.
5) Tüketicinin ürünü neden tercih etmesi gerektiğini değerlendirebilecek.
6) Reklamın vaadini seçebilecek.
7) Yaratıcı konsept veya çözüme karar verebilecek.
8) Etkin reklamlar üretebilecek.
9) Etkin entegre iletişim uygulamaları önerebilecek.
10)Etkin bir medya planlama ve bütçeleme uygulayabilmek.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler önceki derslerde kazanmış oldukları bilgileri birleştirerek, gerçek bir brief doğrultusunda grup olarak araştırmadan bütçelemeye kadar bir reklam kampanyası tasarlamayı öğreneceklerdir. Bu süreç boyunca her gruba bir danışman rehberlik edecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş. Yok.
2) Stratejik çözüm: Hedef kitle, hedef kitlenin en önemli sorunu. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
3) Stratejik çözüm: Konumlandırma. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
4) Stratejik çözüm: Tüketici o markayı neden tercih etsin? Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
5) Stratejik çözüm: Reklamın vaadi ne olmalı? Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
6) Yaratıcı çözüm geliştirme. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
7) Yaratıcı çözüm (konsept geliştirme). Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
8) Yaratıcı Çözüm (konsept geliştirme) - 1.Ödev Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
9) Reklam Uygulamaları. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
10) Reklam uygulamaları. 2. ödev. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
11) Entegre iletişim uygulamaları. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
12) Entegre iletişim uygulamaları - 3.Ödev Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
13) Medya planlama ve bütçeleme. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
14) Medya planlama ve bütçeleme - 4.Ödev. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Recommended Course Notes / Textbooks: Kazananlar-Effie Türkiye Etkinliği Yarışması Serisi [(Winners of Effie Turkey Advertising Effectiveness Awards Series), Editor: İsmet Uçarlı, Advertising Foundation Publications]

Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Couse notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 4 % 70
Sunum 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Toplam İş Yükü 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 5
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 5
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 3
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 5
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 4
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 5
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 5
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 5
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 5