FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF2222 | Kurumsal Finans II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | MEvcut değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, birbirini takip eden iki kurumsal finans dersinin ikincisidir ve öğrenciye bir firmanın yatırımlara nasıl karar verdiği ve bir firmanın nakit akışlarını nasıl yönettiği hakkında temel bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda finans teorisi ve uygulamaları arasındaki ilişkinin anlaşılmasını sağlayacaktır. Bu dersin başlangıcında, paranın zaman değeri ve finansal değerleme gibi kurumsal finans I'deki bazı temel kavramlar gözden geçirilecektir. Daha çok finansal oranlar, CAPM, WACC, sermaye yapısı, sermaye bütçelemesi ve temettü politikası üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. CAPM'in hesaplama yöntemleri hakkında bilgi edinmek 2. AOSM hesaplama tekniklerinde yetkinlik geliştirmiş olmak 3. Sermaye yapısı hakkında bilgi edinmek 4. Sermaye bütçelemesi tekniklerini etkin bir şekilde kavramak 5. Yatırım projelerinin analiz ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Sermaye bütçelemesi, sermaye maliyeti, Finansal kiralama, Finansal analiz teknikleri, Finansal yönetim Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Problem Çözme, Tartışma" şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Ders Programı Beklentiler | |
2) | Finansal Tablolar Bilanço-Gelir Tablosu | |
3) | Finansal Oranlar | |
4) | Faiz Oranlarına Genel Bakış, Paranın Zaman Değeri, Finansal Cebir | |
5) | Finansal Değerlemeye Genel Bakış | |
6) | Sermaye Varlıklarını Fiyatlandırma Modeli-(CAPM) | |
7) | Sermaye Maliyeti Borç Maliyeti, Özkaynak Maliyeti, İmtiyazlı Hisse Senedi Maliyeti | |
8) | Sermaye Maliyeti Borç Maliyeti, Özkaynak Maliyeti, İmtiyazlı Hisse Senedi Maliyeti | |
9) | Vize | |
10) | Sermaye Yapısı ve Sermaye Yapısı Teorileri Serbest Nakit Akışları | |
11) | Sermaye Bütçelemesinin Temelleri Yatırım Proje Analizi ve Değerlendirmesi Nakit Akış Analizi | |
12) | Sermaye Bütçelemesinin Temelleri Yatırım Proje Analizi ve Değerlendirmesi Nakit Akış Analizi | |
13) | Temettü Politikası | |
14) | Gözden Geçirme ve Soru-Cevap Oturumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Corporate Finance by Brealey and Myres, 7th Edition. Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, 6th Edition. Finansal Yönetim by Prof. Dr. Niyazi Berk |
Diğer Kaynaklar: | Other required documents will be uploaded in ITSLearning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2.5 | 2.5 |
Final | 1 | 2.5 | 2.5 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |