Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
•Ulaştırmanın tanımı •Ulaştırma sistemlerini belirleyen unsurlar •Ulaştırma politikaları ulaştırmanın fonksiyonları •Ulaştırma sektörünün ve piyasasının özellikleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
2) |
Ulaştırma sektöründe arz - talep, piyasa dengesi ve piyasa koşulları |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
3) |
Ulatırma sektörü maliyet yapısı ve fiyatlandırma politikası |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
4) |
Denizyolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
5) |
Demiryolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
6) |
Karayolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
7) |
Havayolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir |
8) |
Ulaştırma sektöründe talebin, gelirin ve harcamaların tahmini |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
9) |
Ulaştırma sektöründe ekonomik değerleme teknikleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
10) |
Ulaştırma sektöründe kamu ve özel sektör yatırımları |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
11) |
Sürdürülebilir ulaştırma politikaları |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
12) |
Yöneylem Araştırması: Ulaştırma problemleri ve atama modelleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
13) |
Yöneylem Araştırması: Ulaştırma problemleri ve atama modelleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
14) |
Yöneylem Araştırması: Ulaştırma problemleri ve atama modelleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. |
|
4) |
Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak |
2 |
5) |
Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek.
|
|
6) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
7) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
8) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
9) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
10) |
Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak |
|
11) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
12) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
13) |
Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak |
|
14) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|