Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Havayolu Taşımacılığına Genel Yapısı ve Genel Tanımlar |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
2) |
Havayolu Taşımacılık Sektörü,Sektörü düzenleyici ve denetleyici kurum ve kuruluşlar, kamunun ve özel sektörün havayolu taşımacılığındaki rolü |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
3) |
Havayolu işletmelerinde organizasyon yapısı, Fonksiyonel yönetim yapısı, departmanların görev ve sorumlulukları ve departmanlar arasında koordinasyon, iş bölümü ve uzmanlaşma |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
4) |
Sivil Havayolu Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi ve Deregülasyon |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
5) |
Havayolu Taşımacılığında Büyüme ve İttifaklar, Avrupa Birliği içinde Havayolu ulaştırmasında yaşanan gelişmeler, özel havayolu işletmelerinde birleşme ve yeniden yapılanma |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
6) |
Havacılık Sektöründe Özelleştirme Uygulamaları |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
7) |
Havayolu taşımacılığı sektöründe yatırım işlemleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
8) |
Havayolu taşımacılığında finansman |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
9) |
Havayolu Taşımacılığında Tarife Planlama, yolcu ve yük taşımacılığında havayolu taşıma ücretinin belirlenmesi, düzenli seferler ve güzergah planlama |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
10) |
Pazarlama ve Rezervasyon, havayolu taşımacılığında hizmet pazarlaması, elektronik hizmetler (e-bilet, e-rezervasyon), müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri memnuniyeti için yapılması gerekenler |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
11) |
Havayolu taşımacılığında filo planlaması, filo yönetimi, uçak yatırımları, yatırımlar için gerekli finansman, öz kaynaklarla finansman yöntemleri, yabancı kaynaklarla finansman yöntemleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
12) |
İnsan kaynakları uygulamaları ve operasyon kontrolü, insan kaynakları departmanının görev ve sorumlulukları, çalışan motivasyonu, işletme kültürünün, operasyon sürecinin koordinasyonu |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
13) |
Özellikli Yüklerin Havayolu ile Taşınması, Tehlikeli maddeler, ilaçlar, taze çiçek, canlı hayvan taşımacılığı, süreli yayınlar taşımacılığı |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
14) |
Türk sivil havacılık sektörü analizi ve gelişmeler |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |