MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BVS2002 Bankacılık ve Sigortacılıkta Hizmet Yönetimi Güz 1 2 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERAP GÖKSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin özelliklerini açıklar
Dersin Amacı: Pazarlamanın tanımı, hizmet pazarlaması kavramı, banka ve sigorta hizmetlerinin pazarlama özellikleri hakkında bilgi vermek bu dersin temel amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bankacılık hizmetlerinin özelliklerini açıklar
2. Bankacılıkta hizmet planlama ve stratejileri açıklar
3. Banka hizmetlerinin fiyatının belirlenmesini açıklar
4. Banka hizmetlerinin dağıtım çalışmalarını açıklar
5. Banka hizmetlerinde tutundurma çalışmalarını açıklar
6. Sigorta pazarlaması, hizmetlerinin özelliklerini açıklar
7. Sigorta hizmetlerinde pazarlama planlamasını açıklayabilme
8.Sigorta hizmetlerinde fiyat belirlenmesini açıklar
9. Sigorta hizmetlerinin dağıtım çalışmalarını açıklar
10. Sigorta hizmetlerinde tutundurma çalışmalarını açıklar

Dersin İçeriği

Banka ve sigorta sektörünün pazar yapıları, Bankacılık hizmetlerinin özellikleri ve pazarlaması, Bankacılıkta hizmet planlama ve stratejileri, Banka hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi, Banka hizmetlerinin dağıtım çalışmaları, Banka hizmetlerinde tutundurma çalışmaları, Uygulamalar, Sigorta pazarlaması, hizmetlerinin özellikleri ,Örnek olay çalışması, Sigorta hizmetlerinde pazarlama planlaması, Sigorta hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi, Sigorta hizmetlerinin dağıtım çalışmaları, Sigorta hizmetlerinde tutundurma çalışmaları, Örnek olay çalışması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Banka ve sigorta sektörünün pazar yapıları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
2) Bankacılık hizmetlerinin özellikleri ve pazarlaması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
3) Bankacılıkta hizmet planlama ve stratejileri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
4) Banka hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
5) Banka hizmetlerinin dağıtım çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
6) Banka hizmetlerinde tutundurma çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
7) Sigorta pazarlaması, hizmetlerinin özellikleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
8) Uygulamalar
9) Örnek olay çalışması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
10) Sigorta hizmetlerinde pazarlama planlaması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
11) Sigorta hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
12) Sigorta hizmetlerinin dağıtım çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
13) Sigorta hizmetlerinde tutundurma çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
14) Örnek olay çalışması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Şendoğdu, A.Aslan,Banka Hizmetlerinin Pazarlaması, Literatür Yayınları, İstanbul, 2008.
Diğer Kaynaklar: Odabaşı, Yavuz, Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 4 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,