Öğretim Dili: |
Turkish |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: |
Çalışma hayatında oluşabilecek, çalışma gücünü kaybına neden olan risklere karşı korumak amacıyla oluşturan sosyal güvenlik sistemlerini incelemek. Sosyal Güvenlik Sisteminin, gelişimini, araçlarını, hukukî niteliğini, sigorta kollarını ve Türkiye’deki sosyal güvenlik kurumlarını tanıyabilmeyi amaçlamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal güvenliğin tanımı ve amacı |
Yok |
2) |
Sosyal güvenliği doğuran koşullar |
Önceki haftanın tekrarı |
3) |
Sosyal güvenlik tehlikeleri |
Önceki haftanın tekrarı |
4) |
Sosyal güvenliğin kapsamı |
Önceki haftanın tekrarı |
5) |
Hastalık ve analık sigortası, iş kazası ve meslek hastalıkları, işsizlik sigortası, yaşlılık malullük ve ölüm sigortası, aile ödenekleri |
Önceki haftanın tekrarı |
6) |
Sosyal güvenliğin kapsamı ve gelir dağılımı |
Önceki haftanın tekrarı |
7) |
Sosyal güvenliğin gelir kaynakları
|
Önceki haftanın tekrarı |
8) |
Primler |
Önceki haftanın tekrarı |
9) |
Prim dışı gelirler |
Önceki haftanın tekrarı |
10) |
Primler ve finansman sistemleri |
Önceki haftanın tekrarı |
11) |
Sosyal güvenlik ödenekleri |
Önceki haftanın tekrarı |
12) |
Sosyal sigortalarda kısa vadeli sigortalar: Hastalık ve analık sigortası, iş kazası ve meslek hastalıkları, işsizlik sigortası |
Önceki haftanın tekrarı |
13) |
Uzun vadeli sigorta kolları: Yaşlılık, malullük, ölüm |
Önceki haftanın tekrarı |
14) |
Özel sigortalar ve sosyal güvenlik ilişkisi |
Önceki haftanın tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |