REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BVS2007 Sosyal Güvenlik Sistemi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur.
Dersin Amacı: Çalışma hayatında oluşabilecek, çalışma gücünü kaybına neden olan risklere karşı korumak amacıyla oluşturan sosyal güvenlik sistemlerini incelemek. Sosyal Güvenlik Sisteminin, gelişimini, araçlarını, hukukî niteliğini, sigorta kollarını ve Türkiye’deki sosyal güvenlik kurumlarını tanıyabilmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Çalışma hayatının içinde kendi hak ve yükümlülüklerini tanır.
2.Bütün yaşamında karşılaşabileceği riskleri sosyal güvenlik sistemi içinde çözümler.
3.Türkiye’deki sosyal güvenlik uygulamalarını tanır.
4.Kamu ve özel sigorta sistemlerini karşılaştırabilir.
5.Sosyal güvenlik sisteminin gelişimini ve araçlarını tanır.
6.Sosyal güvenlik sisteminin hukukî niteliğini tanır.
7.Sosyal güvenlik sistemi çerçevesinde sigorta kollarını tanır.
8.Sosyal güvenlik sistemi bünyesinde Türkiye’deki sosyal güvenlik kurumlarını tanır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, sosyal güvenlik ile ilgili temel kavramlar ve sigorta kolları anlatılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal güvenliğin tanımı ve amacı Yok
2) Sosyal güvenliği doğuran koşullar Önceki haftanın tekrarı
3) Sosyal güvenlik tehlikeleri Önceki haftanın tekrarı
4) Sosyal güvenliğin kapsamı Önceki haftanın tekrarı
5) Hastalık ve analık sigortası, iş kazası ve meslek hastalıkları, işsizlik sigortası, yaşlılık malullük ve ölüm sigortası, aile ödenekleri Önceki haftanın tekrarı
6) Sosyal güvenliğin kapsamı ve gelir dağılımı Önceki haftanın tekrarı
7) Sosyal güvenliğin gelir kaynakları Önceki haftanın tekrarı
8) Primler Önceki haftanın tekrarı
9) Prim dışı gelirler Önceki haftanın tekrarı
10) Primler ve finansman sistemleri Önceki haftanın tekrarı
11) Sosyal güvenlik ödenekleri Önceki haftanın tekrarı
12) Sosyal sigortalarda kısa vadeli sigortalar: Hastalık ve analık sigortası, iş kazası ve meslek hastalıkları, işsizlik sigortası Önceki haftanın tekrarı
13) Uzun vadeli sigorta kolları: Yaşlılık, malullük, ölüm Önceki haftanın tekrarı
14) Özel sigortalar ve sosyal güvenlik ilişkisi Önceki haftanın tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr. Turan Yazgan; Sosyal Güvenlik, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı
Prof.Dr. Kadir Arıcı; Sosyal Güvenlik Dersleri, Ankara, 1999.
Diğer Kaynaklar: Dersin başka kaynağı yoktur.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2