Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bankacılığın dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi Türk bankacılığı
|
|
2) |
Bankanın tanımı, temel sigortacılık kavramları |
|
3) |
Bankacılık sistemi
Banka türleri |
|
4) |
Merkez Bankası ( TCMB)
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu(BDDK)
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) |
|
5) |
Bankaların denetlenmesi;
Bankalar Birliği ( TBB ) - Katılım Bankaları Birliği ( TKBB ) |
|
6) |
Türk Bankacılık Sektörünün Temel Özellikleri ve Sektörün Sorunları |
|
7) |
Bankacılık krizleri ve yeniden yapılanma dönemi. |
|
8) |
Bankacılık ürünleri ve hizmetleri |
|
9) |
Riskler ve türleri , risk yönetimi
Sigortanın tanımı, sigortanın fonksiyonları ve temel kavramlar |
|
10) |
Sigortanın doğuşu, dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci
Sigorta sisteminin işleyişi |
|
11) |
Sigortanın bölümlere ayrılması; Devlet eliyle yürütülen sigortalar ve özel sigorta teminat çeşitleri |
|
12) |
Sigorta aracıları
Sigorta fiyatının mal sigortalarında ve hayat sigortalarında tespiti, fiyatı etkileyen faktörler |
|
13) |
Sigorta sözleşmesinin kurulması ve sözleşme taraflarının yükümlülükleri
Muafiyet ve zamanaşımı |
|
14) |
Ülkemizde ve dünyada sigorta sektörünün genel durumu, ekonomi içindeki yeri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |