Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar |
Yok |
2) |
Girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi |
Önceki haftanın tekrarı |
3) |
Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi |
Önceki haftanın tekrarı |
4) |
Yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri |
Önceki haftanın tekrarı |
5) |
Girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü |
Önceki haftanın tekrarı |
6) |
Başarılı girişimcilik öyküleri |
Önceki haftanın tekrarı |
7) |
Türkiye’de girişimciliğin özendirilmesi |
Önceki haftanın tekrarı |
8) |
Küçük işletmelerin yönetim fonksiyonu |
Önceki haftanın tekrarı |
9) |
Yeni yönetim yaklaşımları |
Önceki haftanın tekrarı |
10) |
Küçük işletmelerin üretim fonksiyonu ve üretim teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
11) |
Küçük işletmelerin pazarlama yapısı, sorunları ve pazarlama teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
12) |
Küçük işletmelerin insan kaynakları ve halkla ilişkiler fonksiyonları |
Önceki haftanın tekrarı |
13) |
Küçük işletmelerin finansman yapısı, sorunları ve finansman teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
14) |
Türkiye’de küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları |
Önceki haftanın tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|