REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG2071 Mesleki İngilizce I Bahar 1 2 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Okutman SELMA UZUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GİZEM YAMAN
Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu ders için yoktur
Dersin Amacı: Mesleki İngilizce I dersi öğrencinin alanı ile ilgili İngilizce bilgisini geliştirmeyi; mesleğinde İngilizce'yi etkin bir şekilde kullanmasını sağlamayı; öğrencinin İngilizce okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeyi; iş hayatında sözlü ve yazılı dilde kendisini ifade edebilecek düzeye gelmesini amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-İngilizce'yi mesleki yaşamlarında etkin bir şekilde kullanabilir.
-Mesleklerinin gerektirdiği yazışmaları sürdürebilir.
-Kaynakları takip edebilir.
-Konuşmaları etkin biçimde gereçekleştirebilir.

Dersin İçeriği

Mesleki terminoloji, yazışma (mektup, eposta v.b.), sunum teknikleri, telefon görüşmeleri, resmi belgeler ve yasal düzenlemelerin anlaşılması, mali belgeler ve tablolar, iş başvurusu.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Staff development and training - Okuma: İşe alma broşürü Kelime öğrenme (Mesleki eğitim)
2) Job descriptions and job satisfaction - Yazma: Kısa iş tanımları Kelime öğrenme (Ünvanlar ve ünvanlar için kullanılan kısaltmalar)
3) Letters of enquiry and applications - Yazma: İş başvuru epostası Kelime öğrenme, iş başvurusu için eposta yazma
4) Telephone skills - Dinleme: Telefon dili Kelime öğrenme; telefonda konuşma canlandırması için hazırlık
5) New product development - Konuşma: Yeni bir ürünün tanıtımı Kelime öğrenme (Pazarlama terimleri); Tanıtılacak yeni ürünün belirlenip konuşmanın hazırlanması
6) Establishing relationships and negotiating - Okuma: Bir ürün hakkında soru sorma ve bilgi isteme Kelime öğrenme (Koşullar ve şartlar)
7) Genel tekrar
8) Financing the start-up - Konuşma: (Canlandırma) İş kurma için tavsiye alma Kelime öğrenme; canlandırma için hazırlık
9) Presenting your business idea - Okuma: Sunumları en etkili biçimde kullanma Kelime öğrenimi(Sunum ekipmanları); yapılacak sunumun ilk taslağı
10) Reports - Konuşma: Tabloları okuma ve yorumlama Kelime öğrenimi (Değişiklikleri ifade eden terimler)
11) Business meetings - Dinleme: Bir iş toplantısı Kelime öğrenme (Toplantı türleri, düşünce belirtme)
12) Using the Internet - Okuma: Websitesi tasarımı Kelime öğrenimi (Bilgisayar ve internet)
13) Öğrencilerin sunumları Sunumun son hali için hazırlık
14) A staff survey - Yazma: Ofisin modernleştirilmesi hakkında yapılan bir anketin sonuçlarını değerlendirme Kelime öğrenme (Sayıların ve yüzdelerin ifadesi)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Brook-Hart, Guy. Business Benchmark, Upper-Intermediate,BULATS Edition, Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
Diğer Kaynaklar: Brook-Hart, Guy. Business Benchmark, Upper-Intermediate,BULATS Edition, Cambridge: Cambridge University Press, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ödev 5 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar 4 4 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2