MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT1071 | Matematik I | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. TUĞBA KIRAL ÖZKAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞBA KIRAL ÖZKAN Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; . Sayı kümelerini tanır. . Sayılarla ilgili işlemleri yapar. . Üstlü ve köklü ifadeleri içeren problemleri çözebiir. . Sayıları matematiğin diğer konuları ile ilişkilendirerek muhakeme yapabilir. . Cebirsel işlemleri yapar. . Çokterimli işlemleri yapar. . İşlemlerde sadeleştirme yapar. . Denklemleri çözer. |
Sayı Bilgisi, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma, Oran-Orantı, Denklemler, Eşitsizlikler, Koordinat Sistemi: Teori, Nokta ve Doğru Belirleme, Uzaklık Hesabı, Polinomlar, Fonksiyonlar, Fonksiyon Grafikleri, Logaritma Bilgisi ve Logaritmik Fonksiyonlar, Trigonometri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayı Bilgisi | |
2) | Sayı Bilgisi | |
3) | Üslü Sayılar | |
4) | Köklü Sayılar | |
5) | Çarpanlara Ayırma | |
6) | Oran-Orantı | |
7) | Denklemler | |
8) | Eşitsizlikler | |
9) | Koordinat Sistemi: Teori, Nokta ve Doğru Belirleme, Uzaklık Hesabı | |
10) | Polinomlar | |
11) | Fonksiyonlar | |
12) | Fonksiyon Grafikleri | |
13) | Logaritma Bilgisi ve Logaritmik Fonksiyonlar | |
14) | Trigonometri |
Ders Notları / Kitaplar: | Genel Matematik 1 Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri, Engin Bozacı ve Sinan Çevik,4.Basım, 2009,Nobel Yayın Dağıtım Meslek Yüksek Okulları için Uygulamalı Matematik, Kamil Temizyürek ve Nurdan Çolakoğlu, 2009, BETA BASIM YAYIM Selimoğlu Emel, Çakmak Zeki, Sosyal Bilimlerde Matematik, Ekin Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | http://library.bahcesehir.edu.tr/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 5 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |