MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1071 İngilizce I Güz 1 2 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Okutman MUAZZEZ GİZEM PAMUK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GİZEM YAMAN
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Öğ.Gör. NURGÜL ERAKMAN
Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN
Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu programda yoktur
Dersin Amacı: Bu dersin amaci ogrencilerin okuma, yazma, dinleme,konusma becerilerini gelistirerek, Ingilizce programlarin yer aldigi lisans egitimine hazirlamaktir. Bu dersin 3 ana hedefi olup bunlardan birincisi ogrencilerin otantik okuma metinleriyle okuma yeteneklerini gelistirmek, kelime bilgilerini genisletmek ve guclendirmek, Mesleki Ingilizce terimleriyle tanistirmaktir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dogru zaman ve gramer yapisi kullanabiir.
2) Kelime haznesinin genisler.
3) Genel gunluk konular hakkinda diyaloglar yaratabiir.
4) Kelime haznesinin genislemesiyle uzun metin ve paragraflari okuyup anlar.
5) Yazma yetenegini gelistirir.

Dersin İçeriği

Hafta 1 - Derse Giris
Hafta 2 - Bir Calisma Gunu / Okuma: Changing Places. Talking about job titles and describing nouns, company departments
Hafta 3 - Gramer:Present Simple and Continuous Tense
Hafta 4 - Corporate Culture / Dinleme: Conversation between two employees. Asking questions about companies. Past Simple and Continuous
Hafta 5 - The Internet / Okuma:Designing a Website. Yazma: short formal and informal email. Email website vocabulary
Hafta 6 - Describing Equipment / Problems with equipments reading. Dinleme: descriptions of gadgats. Office equipment vocabulary. WRITING TASK 1
Hafta 7 - VIZE
Hafta 8 - Processes and Procedures / Okuma: Waratah Australian clothing company. Role play an interview. Present Passive
Hafta 9 - Distribution and Delivery / Selling your product online article. Leaving a phone message. Role play: making a telephone call to a supplier. Telephone language. Modal verbs of obligation
Hafta 10 - Advertising and Marketing / Singapore Airlines Reading. Vocabulary about advertising and marketing
Hafta 11 - Transport / Transport arragements. Listening to a radio interview. Air travel vocabulary. Contrast words
Hafta 12 - Business Accommodation - Article on a special type of hotel. Writing an email or fax to a hotel. Hotel Reception role play. Hotel facility vocabulary
Hafta 13 - Out of the office / Thinking outside the box Reading. Listening to a two colleagues choosing a venue. Comparatives&Superlatives
Hafta 14 - PRESENTATION TASK 2 - Student Presentation - Final Sinavi Tekrari, Sorulara cevap verme
Hafta 15 - Final Sinavi
Hafta 16 - Final Sinavi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giris Kitaplarin, gerekli materyallerin edinilmesi
2) The working Day Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi
3) Corporate Culture Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi
4) The Internet Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi Formal ve Informal yazismalara asina olma
5) Describing Equipment Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi Yazma odevi icin calisma
6) Processes and Procedures Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi
7) Vize Donem icinde yapilan tum konulari calismak
8) Distribution and Delivery Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi Daha once ogrenilmis modal fiillere goz atma
9) Advertising and Marketing Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi
10) Transport Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi
11) Business Accommodation Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi
12) Out of The Office Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi
13) Speaking Presentation Task Sunum icin gruplarla biraraya gelerek hazirlik yapilmasi Donem ici yapilan konulara ve kelimelere calisma
14) Donem tekrari Kitaplarin sinifa getirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Business Benchmark Pre-Intermediate to Intermediate, Norman Whitby 2009
Diğer Kaynaklar: Inside Reading 1-2-3” (OUP), internet resources
Concepts for Today” by Lorraine C. Smith, Nancy Nici Mare
Essential Grammar In Use Raymond Murphy

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 0
Ödev 7 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 2 4
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 3 3 9
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, 5