MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN2018 | Hidrolik Pnömatik | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Bu derste, hidrolik, pnömatik sistemlerin kurulumunun yapılabilmesi için gerekli yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Pnömatik devre elemanlarını tanıyabilir. 2. Pnömatik devre tasarımı yapabilir. 3. Pnömatik sistem kurabilir ve çalıştırabilir. 4. Elektro-pnömatik devre elemanlarını tanıyabilir. 5. Elektro-pnömatik devre tasarımı yapabilir. 6. Elektro-pnömatik sistem kurabilir ve çalıştırabilir. 7. Hidrolik devre elemanlarını tanıyabilir. 8. Hidrolik devre tasarımı yapabilir. 9. Hidrolik sistem kurabilir ve çalıştırabilir. 10. Elektro-hidrolik devre elemanlarını tanıyabilir. 11. Elektro-hidrolik devre tasarımı yapabilir. 12. Elektro-hidrolik sistem kurabilir ve çalıştırabilir. |
Pnömatik devre elemanları, devreler ve sistemler. Elektro-pnömatik devre elemanları, devreler ve sistemler. Hidrolik devre elemanları, devreler ve sistemler. Elektro-hidrolik devre elemanları, devreler ve sistemler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hidrolik akışkanların özellikleri | |
2) | Süreklilik ve Bernouilli eşitliği | |
3) | Hidroliğin kullanıldığı alanlar (takım tezgahları, gemiler, kazıcılar vb.) ve kullanım nedenleri | |
4) | Hidrolik devreler ve hidrolik sistemlerde kullanılan elemanlar | |
5) | Hidrolik devreler ve hidrolik sistemlerde kullanılan elemanlar | |
6) | Hidrolik devreler ve hidrolik sistemlerde kullanılan elemanlar | |
7) | Hidrolik sistemlerde oluşabilecek muhtemel arızalar ve arızaların çözüm yöntemleri | |
8) | İdeal bir gaz olarak havanın basınç, hacim ve sıcaklıkla değişim bağıntıları | |
9) | Kompresör, alıcı, boşaltma valfleri, kontrol valfleri ve pnömatik pistonlar | |
10) | Pnömatik sistemlerdeki piston hızı, piston kuvveti ve pnömatik motor hesaplamaları | |
11) | Pnömatik sistemde kullanılan elemanlar | |
12) | Pnömatik sistemde kullanılan elemanlar | |
13) | Pnömatik sistemde kullanılan elemanlar | |
14) | Pnömatik sistemlerde oluşabilecek muhtemel arızalar ve arızaların çözüm yöntemleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Demir Kemal, 2010; Hidrolik Pnömatik; Birsen Yayınevi; 2. Karacan İsmail,1994; Pnömatik Kontrol; Bilim Yayıncılık, |
Diğer Kaynaklar: | 1. Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) Ankara, Ocak 2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 6 | % 10 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 3 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | 3 |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | 3 |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |