MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN2002 | Elektrik Motorları ve Sürücüleri | Bahar | 0 | 2 | 1 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | DC, AC ve Özel Elektrik Motorlarının yapılarını öğrenir ve çalıştırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Elektrik makinalarının türlerini listleyebilir. 2. Elektrik motorlarının iç yapısını ve çalışma ilkelerini bilir. |
Doğru Akım Motorları, Fırçasız Doğru Akım Motorları, Sabit Mıknatıslı DC Motorlar, Üç Fazlı Motorlar, Bir fazlı motorlar, Step Motorlar, Servo Motorlar, Üniversal Motorlar, Lineer Motorlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğru Akım Motorları | |
2) | Doğru Akım Motorları | |
3) | Doğru Akım Motorları Fırçasız doğru akım motorları | |
4) | Fırçasız doğru akım motorları | |
5) | Sabit Mıknatıslı DC Motorlar | |
6) | Üç Fazlı Motorlar | |
7) | Üç Fazlı Motorlar | |
8) | Arasınav | |
9) | Üç Fazlı Motorlar Bir fazlı motorlar | |
10) | Bir fazlı motorlar | |
11) | Step Motorlar | |
12) | Servo Motorlar | |
13) | Üniversal Motorlar | |
14) | Lineer Motorlar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Stephen J. Chapman, 2007; Elektrik Makinalarının Temelleri, Çeviri Prof. Dr. Erhan AKIN Yrd. Doç. Dr. Ahmet ORHAN, Çağlayan Kitabevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Elektrik Motorları ve Sürücüleri, Ali Özdemir, Eylül 2000, 1. Baskı, Seçkin Yayınevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 5 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | 5 |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | 5 |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |