MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN2003 | Mikrodenetleyiciler | Güz Bahar |
1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste mikrodenetleyici mimarisini tanıma, Assembly düzeyinde programlama mantığını geliştirme ve mikrodenetleyicili sistemleri endüstriyel uygulamalarda kullanabilme becerisi kazandırılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mikrodenetleyici sistemin mimarisini açıklar. 2. Mikrodenetleyicilerde program geliştirme işlem basamaklarını açıklar. 3. Assembly dilinde mikrodenetleyici programı geliştirebilir. 4. C dilinde mikrokontrolör programı geliştirebilir. 5. Mikrodenetleyici sistemi tasarlar. |
Bu ders kapsamında verilen konular işlenmektedir; Mikrodenetleyici Mimarisi ve Donanımı, Mikrodenetleyiciye program yükleme, Algoritma Tasarlamak, Akış diyagramları, Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler, Mikrodenetleyici program komutları, Temel giriş çıkış programları, Program derleme ve hata denetimi, Mikrodenetleyici ile buton ve LED uygulamaları, Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı | |
2) | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı | |
3) | Mikrodenetleyiciye program yükleme | |
4) | Algoritma Tasarlamak | |
5) | Akış diyagramları | |
6) | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler | |
7) | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler | |
8) | Mikrodenetleyici program komutları | |
9) | Mikrodenetleyici program komutları | |
10) | Temel giriş çıkış programları | |
11) | Program derleme ve hata denetimi | |
12) | Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları | |
13) | Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları | |
14) | Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. ALTINBAŞAK, O. ,(2004), Mikrodenetleyiciler ve PIC Programlama (16F84A), Altaş Yayıncılık, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Embedded Microcontrollers & Processor Design, Charles Greg Osborn. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 85 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 4 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | 3 |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | 5 |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | 2 |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |