MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MKN1008 Bilgisayar Destekli Çizim Bahar 0 2 1 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu dersin opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Bu derste temel bilgisayar destekli tasarım kavramlarının öğretilmesi, teknik resim ilkelerine bağlı kalarak 2 ve 3 boyutlu çizim yapabilme yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Teknik resim ilkeleri doğrultusunda çizim yapar.
2. Bilgisayar destekli olarak 2 boyutlu çizim yapar.
3. 3B çizimleri gerçekleştirerek, model oluşturur.
4. Çizim dosyalarını güvenli bir şekilde diğer yazılımlara aktarır.

Dersin İçeriği

Bu derste Bilgisayar Destekli Çizim'in ve 3B Modelleme temel kavramlarından bahsedilerek, Teknik Resim kurallarına bağlı kalınarak Geometrik Çizimler ve CAD Uygulamaları yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Programa Giriş ve Temel Parametreler
2) Katmanlar ve Çizgiler
3) 2B Geometrik Şekillerin Çizilmesi(Draw Araç Çubuğu)
4) 2B Çizim ve Şekillerin Düzenlenmesi (Modify Araç Çubuğu)
5) Ölçülendirme Komutları Ve Ölçülendirme Ayarları
6) İzometrik Taslak Oluşturma
7) İzometrik Çizimlerin Ölçülendirilmesi
8) 3B Çizim Koordinat Sistemi ve Temel Parametreler
9) Yükseklik Vererek, Döndürerek, Süpürerek Katı Oluşturmak
10) Hazır Prizmatik Katıları Kullanarak Model Oluşturmak
11) Solid Editing Araç Çubuğu
12) 3B Modify Araç Çubuğu
13) Ploter ve Printer Kullanımı
14) Uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Turgut S., Turgut M., SolidWorks 2011, 4. Baskı, Seçkin Yayıncılık, İstanbul, 2011.
Diğer Kaynaklar: Bulunmamaktadır/Absent

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 6 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Ödevler 6 4 24
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. 3
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, 1
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, 3
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, 4
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, 5
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, 3
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, 5
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, 2
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,