MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN1007 | Ölçme Tekniği ve Metroloji | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Devre elemanlarını okur, Ölçü aletleri ve Osilaskop ile ölçme yapar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Direnç değerlerini okur Yarıiletken komponent kodlarını okur. 2. Kapasite ve bobin kodlarını okur. 3. Ölçü aletlerini sınıflandırır. 4. Gerilim ölçer. 5. Akım ölçer. 6. Frekans ölçer. 7. Direnç ölçmek ve süreklilik testi yapar. 8. Yarıiletkenlerin sağlamlık kontrolünü yapar. 9. Osiloskobu ölçmeye hazırlar. 10. DC ve AC gerilim ölçer. |
Ölçme ve metroloji nedir?, Ölçü Aletleri, Dirençlerin Omik Değerini Ölçmek, Kapasite ve Endüktans Değerlerini Ölçmek, Akım Değerini Ölçmek, Gerilim Değerini Ölçmek, Yarıiletken Elemanlar, Yarı iletken Elemanlar, Yarı iletkenlerin Sağlamlık Kontrolünü Yapmak, Periyot ve Frekans Değerini Ölçmek, Osilaskop, Osilaskop ile Periyot ve Frekans Ölçmek, Osilaskop ile DC ve AC Gerilim Ölçmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ölçme ve Metroloji Nedir? | |
2) | Ölçü Aletleri | |
3) | Dirençlerin Omik Değerini Ölçmek | |
4) | Kapasite ve Endüktans Değerini Ölçmek | |
5) | Akım Değerini Ölçmek | |
6) | Gerilim Değerini Ölçmek | |
7) | Yarıiletken Elemanlar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yarı iletken Elemanlar | |
10) | Yarı iletken Elemanların Sağlamlık Kontrolünün Yapılması | |
11) | Periyot ve Frekans Değerini Ölçmek | |
12) | Osilaskop | |
13) | Osilaskop ile Periyot ve Frekans Ölçmek | |
14) | Osilaskop ile DC ve AC Gerilim Ölçmek |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Electronics Fundamentals, Floyd & Buchla 2. Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ölçme Tekniği (Boyut, Basınç, Akış ve Sıcaklık Ölçmeleri), Prof. Dr. Osman F. Genceli, Eylül 2012 / 1. Baskı / 387 Syf., Seçkin Yayınevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 6 |
Ara Sınavlar | 1 | % 24 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 89 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | 4 |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | 4 |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |