MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN1003 | Teknik ve Meslek Resmi | Güz | 0 | 2 | 1 | 3 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ASSOCIATE DEGREE |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin teknik resim ilkelerini bilmesini, metod ve materyallerini doğru şekilde kullanarak teknik resim çizebilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Teknik resim çizer. 2. Teknik resim okur. 3. Mesleği ile ilgili teknik resimleri çizer. 4. Mesleği ile ilgili teknik resimleri okur. |
Geometrik çizim kuralları ve çizim becerileri, görünüş çıkarma, kesit görünüşü , perspektif çıkarabilme, ölçülendirme, tolerans alma, yüzey pürüzlülüğü, makine elemanlarının çizimini yapmak, montaj ve detay resmi çizmek, komple mekatronik sistemler çizmek, kroki resim çizmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geometrik şekillerin çizim kuralları ve çizim becerileri. | |
2) | Objelerden 3 görünüş çıkarma. | |
3) | Kesit görünüşü. | |
4) | Perspektif çizimi. | |
5) | Boyutlandırma. | |
6) | Toleranslar. | |
7) | Yüzey pürüzlülüğü. | |
8) | Makine elemanlarının çizimini yapmak. | |
9) | Montaj ve detaylandırma. | |
10) | Analog devre şemalarını çizmek. | |
11) | Dijital devre şemalarını çizmek. | |
12) | Elektronik Şema okumak ve yazmak. | |
13) | Bir bütün olarak mekatronik sistemler çizmek. | |
14) | Kroki resim çizmek. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Özkara, H. 2007; Teknik Resim, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kıraç, N. 2007; Teknik Resim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 65 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | 3 |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 2 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | 3 |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | 1 |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | 5 |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | 3 |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | 2 |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |