MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN1001 | Mekatroniğin Temelleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, mekatronik sistemleri analiz etmesi, mekatroniğin uygulama alanlarını takip etmesi ve mekatroniğin yararlandığı bilimsel temelleri kullanabilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mekatronik öncesi sistemleri tanımlar ve listeler. 2. Mekatronik sonrası sistemleri tanımlar ve listeler. 3. Mekatroniği oluşturan bileşenleri açıklar ve bu bileşenlerle ilgili uygulamalar geliştirir. 4. Mekatroniğin otomotiv sektöründeki uygulamalarını listeler ve kritik eder. 5. Mekatroniğin havacılık ve savunma sistemlerindeki uygulamalarını listeler ve kritik eder. 6. Mekatroniğin tüketici ürünlerindeki uygulamalarını listeler ve kritik eder. 7. Mekatroniğin medikal sektördeki uygulamalarını listeler ve kritik eder. 8. Mekatroniğin üretim sistemleri uygulamalarını listeler ve kritik eder. 9. İş, güç ve enerji hesaplamalarını mekatronik eyleyicilerde uygular. |
Bu ders içeriğinde belirtilen konular öğretilecektir: Mekatronik Öncesi Sistemler, Mekatronik Sonrası Sistemler, Mekatroniği Oluşturan Bileşenler, Mekatroniği Oluşturan Bileşenler, Havacılık Mekatroniği Tüketici Ürünleri Mekatroniği, Otomotiv Mekatroniği, Medikal Sektör Mekatroniği, Üretim Sistemleri Mekatroniği. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mekatronik Öncesi Sistemleri | |
2) | Mekatronik Sonrası Sistemleri | |
3) | Mekatroniği Oluşturan Bileşenler | |
4) | Mekatroniği Oluşturan Bileşenler | |
5) | Otomotiv Mekatroniği | |
6) | Havacılık Mekatroniği | |
7) | Medikal Sektör Mekatroniği | |
8) | Temel Mekanik Sistemleri | |
9) | Kinematiğin Temel İlkeleri | |
10) | İş, Güç Ve Enerji Hesaplamaları | |
11) | Elektromanyetik | |
12) | Temel Gaz Kanunları | |
13) | Termodinamiğin Temel Kanunları | |
14) | Temel Isı Kanunları, Akışkanlar Mekaniği |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Bishop R., 2002, The Mechatronics Handbook, CRC Press, New York |
Diğer Kaynaklar: | 1. Fraden J., 2004, Handbook of Modern Sensors, AIP Press , Springer, Berlin, Heidelberg |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 91 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 1 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | 3 |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | 3 |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | 2 |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | 2 |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | 2 |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |