MUHASEBE VE ULUSLARARASI RAPORLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
THK5303 | Sermaye Piyasası Hukuku | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi RAMAZAN DURGUT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste, sermaye piyasası hukukunun temel kavramları, sermaye piyasası kurumları , menkul kıymetler ve diğer sermaye piyasası araçları, halka açık anonim ortaklıklara özgü, kayıtlı sermaye sistemi, çağrı yoluyla vekâlet ve oy toplanması gibi hukuki kurumların incelenmesi ve uygulamada ortaya çıkan hukuki sorunlara ışık tutulması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Sermaye piyasası hukukunda söz konusu olan temel kavramları tanımlayabilecektir. II. Sermaye piyasası kurumlarını ve sermaye piyasası araçlarını kavrayarak, uygulamaya yönelik sorunları çözümleyecektir. III. Bu dersin sonunda öğrenci, halka açık anonim ortaklıklarda kapalı anonim ortaklıklardan farklı olarak uygulanma alanı bulan hukuki kurumları açıklayabilecektir. IV. Bu dersin sonunda öğrenci, özellikle halka açık anonim ortaklıklarda meydana gelebilecek hukuka aykırılıklar karşısında başvurulabilecek hukuki mekanizmaları ve dava haklarını kullanma becerisini elde edecektir. |
Sermaye Piyasası Hukukuna Giriş ve Temel Kavramlar Sermaye Piyasası Kurumları Menkul Kıymetler ve Diğer Sermaye Piyasası Araçları Kayıtlı Sermaye Sistemi ve Yönetim Kurulu’nun Yetkileri YK kararlarının İptali Halka Açık Anonim Ortaklıklarda Temettü Dağıtım Esasları Halka Açık Anonim Ortaklıklarda Temettü Avansı Dağıtım Esasları Halka Açık Anonim Ortaklıklarda Çağrı Yoluyla Vekâlet Toplama Kamunun Aydınlatılması İlkesi Halka Arz Kavramı Birikimli Oy Sistemi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sermaye Piyasası Hukukuna Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | Sermaye Piyasası Kurumları | |
3) | Menkul Kıymetler ve Diğer Sermaye Piyasası Araçları | |
4) | Kayıtlı Sermaye Sistemi ve Yönetim Kurulu’nun Yetkileri | |
5) | YK kararlarının İptali | |
6) | Halka Açık Anonim Ortaklıklarda Temettü Dağıtım Esasları | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Halka Açık Anonim Ortaklıklarda Temettü Avansı Dağıtım Esasları | |
9) | Oydan Yoksun Paylar | |
10) | Halka Açık Anonim Ortaklıklarda Çağrı Yoluyla Vekâlet ve Hisse Senedi Toplama | |
11) | Kamunun Aydınlatılması İlkesi | |
12) | Halka Arz Kavramı | |
13) | Birikimli Oy Sistemi | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | -Veliye Yanlı, Sermaye Piyasası Hukuku Çerçevesinde Halka Açık Anonim Şirketler ve Kamunun Aydınlatılması, 2005 -Tolga Ayoğlu, Halka Arz Kavramı ve Halka Arza Aracılık Sözleşmeleri, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | Halka Açık Anonim Şirketler, Oğuz Kürşat Ünal. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 5 |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 4 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 5 |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 4 |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 4 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 4 |