Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Orta Doğu Bölgesine Genel Bakış ve Amerika Birleşik Devletleri |
Ön Okuma |
2) |
Tarihsel Bakış: Ortadoğu'da Yabancı Katılımı |
Ön Okuma |
3) |
Tarihsel Bakış: ABD'nin Ortadoğu'ya katılımı 1833-1946 |
Ön Okuma |
4) |
Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları |
Ön Okuma |
5) |
Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları II |
Ön Okuma |
6) |
2003 Irak Savaşı |
Ön Okuma |
7) |
İran |
Ön Okuma |
8) |
Türkiye |
Ön Okuma |
9) |
11 Eylül Sonrası Ortadoğu'nun ABD Politikası |
Ön Okuma |
10) |
Arap - İsrail Çatışması |
Ön Okuma |
11) |
Seçilmiş Ortadoğu Devletlerinin Dış Politikaları |
Ön Okuma |
12) |
"Medeniyetler Sınıfı" Tezinin Değerlendirilmesi |
Ön Okuma |
13) |
ABD'nin Ortadoğu'ya Demokrasi Politikası |
Ön Okuma |
14) |
Ders Değerlendirilmesi |
Ön Okuma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
3 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
4 |