FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL5004 | Ortadoğu Politikaları I | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İSMAİL BURAK KÜNTAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler dünyanın bu kritik bölgesini anlamak için gerekli teorik ve tarihi kavramlarla tanışacaktır. Aynı zamanda, bölgenin günümüzdeki durumu ve ABD’nin bölgedeki etkisi de incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tarihi ve teorik kavramları kullanarak Orta Doğu’ya olan akademik ilgiyi analiz edilecektir. Ortadoğu’da petrolün, dinin ve ideolojinin rolünü incelenecektir. Orta Doğu ülkelerinin dış politikalarına odaklanılacaktır. Orta Doğu’nun tarihi, siyaseti ve ikili ilişkileri üzerine analitik bir perspektif geliştirme fırsatına sahip olunacaktır. Bölgedeki bireylerin ve yönetimlerin karşılaştığı güncel meseleler ve kimi spesifik tarihi süreçleri anlamak üzerine tasarlanmıştır. |
Bu ders, tarihi ve teorik yaklaşımları kullanarak Orta Doğu’yu analiz eder. Ele alınan konuların bazıları şunlardır: Koloni döneminin mirası, Orta Doğu’nun bölgesel sistemi, uluslararası sistemin Orta Doğu üzerindeki etkisi, bölgedeki güvenlik sorunları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Orta Doğu Bölgesine Genel Bakış ve Amerika Birleşik Devletleri | Ön Okuma |
2) | Tarihsel Bakış: Ortadoğu'da Yabancı Katılımı | Ön Okuma |
3) | Tarihsel Bakış: ABD'nin Ortadoğu'ya katılımı 1833-1946 | Ön Okuma |
4) | Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları | Ön Okuma |
5) | Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları II | Ön Okuma |
6) | 2003 Irak Savaşı | Ön Okuma |
7) | İran | Ön Okuma |
8) | Türkiye | Ön Okuma |
9) | 11 Eylül Sonrası Ortadoğu'nun ABD Politikası | Ön Okuma |
10) | Arap - İsrail Çatışması | Ön Okuma |
11) | Seçilmiş Ortadoğu Devletlerinin Dış Politikaları | Ön Okuma |
12) | "Medeniyetler Sınıfı" Tezinin Değerlendirilmesi | Ön Okuma |
13) | ABD'nin Ortadoğu'ya Demokrasi Politikası | Ön Okuma |
14) | Ders Değerlendirilmesi | Ön Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Required: Diplomacy in the Middle East: The International Relations on Regional and Outside Powers, Ed. By L. Karl Brown 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 40 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 73 |
Proje | 1 | 30 |
Ödevler | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |