ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL5004 | Ortadoğu Politikaları I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İSMAİL BURAK KÜNTAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler dünyanın bu kritik bölgesini anlamak için gerekli teorik ve tarihi kavramlarla tanışacaktır. Aynı zamanda, bölgenin günümüzdeki durumu ve ABD’nin bölgedeki etkisi de incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tarihi ve teorik kavramları kullanarak Orta Doğu’ya olan akademik ilgiyi analiz edilecektir. Ortadoğu’da petrolün, dinin ve ideolojinin rolünü incelenecektir. Orta Doğu ülkelerinin dış politikalarına odaklanılacaktır. Orta Doğu’nun tarihi, siyaseti ve ikili ilişkileri üzerine analitik bir perspektif geliştirme fırsatına sahip olunacaktır. Bölgedeki bireylerin ve yönetimlerin karşılaştığı güncel meseleler ve kimi spesifik tarihi süreçleri anlamak üzerine tasarlanmıştır. |
Bu ders, tarihi ve teorik yaklaşımları kullanarak Orta Doğu’yu analiz eder. Ele alınan konuların bazıları şunlardır: Koloni döneminin mirası, Orta Doğu’nun bölgesel sistemi, uluslararası sistemin Orta Doğu üzerindeki etkisi, bölgedeki güvenlik sorunları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Orta Doğu Bölgesine Genel Bakış ve Amerika Birleşik Devletleri | Ön Okuma |
2) | Tarihsel Bakış: Ortadoğu'da Yabancı Katılımı | Ön Okuma |
3) | Tarihsel Bakış: ABD'nin Ortadoğu'ya katılımı 1833-1946 | Ön Okuma |
4) | Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları | Ön Okuma |
5) | Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları II | Ön Okuma |
6) | 2003 Irak Savaşı | Ön Okuma |
7) | İran | Ön Okuma |
8) | Türkiye | Ön Okuma |
9) | 11 Eylül Sonrası Ortadoğu'nun ABD Politikası | Ön Okuma |
10) | Arap - İsrail Çatışması | Ön Okuma |
11) | Seçilmiş Ortadoğu Devletlerinin Dış Politikaları | Ön Okuma |
12) | "Medeniyetler Sınıfı" Tezinin Değerlendirilmesi | Ön Okuma |
13) | ABD'nin Ortadoğu'ya Demokrasi Politikası | Ön Okuma |
14) | Ders Değerlendirilmesi | Ön Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Required: Diplomacy in the Middle East: The International Relations on Regional and Outside Powers, Ed. By L. Karl Brown 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 40 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 73 |
Proje | 1 | 30 |
Ödevler | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |