HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5113 | Kriz İletişimi | Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, bireysel karar verme mekanizmalarindan, şirket ve devletten başlayarak uzlaşma ve krizlerin doğasi ve özellikleri ile ilgili bilgi vermeyi amaçlar. Ayrıca öğrencilere krizler, kriz yönetimi ve krizlerin önlenmesi ile ilgili teorik ve pratik alan bilgisi de, uzlaşma stratejileri üzerinde durularak sunulacaktır. Ek olarak kriz yönetimi ile ilgili örnek olaylar da işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek II. Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek III. Kriz koşullarını açıklayabilmek IV. Kriz tiplerini tanımlayabilmek V. Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek VI. Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek VII. Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek VIII. Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek IX. Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü tanımalayabilmek X. Kriz yönetimi sürecini açıklayabilmek |
Bu derste kriz kavramı tanımlanarak, krizin boyutları, türleri, terminolojisi üzerinde durulacaktır. Kriz yönetiminde önemli olan bütün adımlar incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kriz nedir? | |
2) | Krizin kavramsal boyutları | |
3) | Kriz terimleri | |
4) | Kriz türleri | |
5) | Kriz yönetimi ile ilgili alanlar | |
6) | Kriz yönetimi stratejileri ve modeller | |
7) | Kriz öncesi yönetim | |
8) | Kriz sırası ve Kriz sonrası | |
9) | Kriz ve medya | |
10) | Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler | |
11) | Digital krizler | |
12) | Örnek olaylar | |
13) | Örnek olaylar | |
14) | Tekrar ve tartışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynaklar dönem başlangıcında öğrencilere sağlanacaktır. Course materials will be provided in the beginning of semester. |
Diğer Kaynaklar: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 9 | 45 |
Ara Sınavlar | 7 | 32 |
Final | 7 | 35 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |