AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5113 | Kriz İletişimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, bireysel karar verme mekanizmalarindan, şirket ve devletten başlayarak uzlaşma ve krizlerin doğasi ve özellikleri ile ilgili bilgi vermeyi amaçlar. Ayrıca öğrencilere krizler, kriz yönetimi ve krizlerin önlenmesi ile ilgili teorik ve pratik alan bilgisi de, uzlaşma stratejileri üzerinde durularak sunulacaktır. Ek olarak kriz yönetimi ile ilgili örnek olaylar da işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek II. Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek III. Kriz koşullarını açıklayabilmek IV. Kriz tiplerini tanımlayabilmek V. Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek VI. Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek VII. Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek VIII. Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek IX. Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü tanımalayabilmek X. Kriz yönetimi sürecini açıklayabilmek |
Bu derste kriz kavramı tanımlanarak, krizin boyutları, türleri, terminolojisi üzerinde durulacaktır. Kriz yönetiminde önemli olan bütün adımlar incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kriz nedir? | |
2) | Krizin kavramsal boyutları | |
3) | Kriz terimleri | |
4) | Kriz türleri | |
5) | Kriz yönetimi ile ilgili alanlar | |
6) | Kriz yönetimi stratejileri ve modeller | |
7) | Kriz öncesi yönetim | |
8) | Kriz sırası ve Kriz sonrası | |
9) | Kriz ve medya | |
10) | Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler | |
11) | Digital krizler | |
12) | Örnek olaylar | |
13) | Örnek olaylar | |
14) | Tekrar ve tartışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynaklar dönem başlangıcında öğrencilere sağlanacaktır. Course materials will be provided in the beginning of semester. |
Diğer Kaynaklar: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 9 | 45 |
Ara Sınavlar | 7 | 32 |
Final | 7 | 35 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |