REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5014 Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Prof. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler, stratejik düşünmeyi geliştirerek, halkla ilişkiler uygulamalarında strateji geliştirme becerisine sahip olacaklardır.
Stratejik iletişim planı, bilgi iletmek ve çeşitli paydaşlarla etkileşim kurmak için sistematik bir yaklaşımdır. Bir organizasyonun mesajlarını kime, nasıl etkili bir mesaj stratejisiyle ve hangi kanallar aracılığıyla ileteceğini ana hatlarıyla belirtir. Bu ders kapsamında kurumsal iletişim uzmanlarının stratejik iletişim planının her bir adımını takip ederek bir yıllık sürdürebilir kurumsal iletişim planını nasıl oluşturabileceklerini öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Halkla ilişkiler sürecinin yapı taşını oluşturan stratejik yönetimi detaylı olarak incelemek.
2. Stratejik halkla ilişkiler konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olmak.
3. Farklı stratejik halkla ilişkiler çalışmalarını ve uygulamalarını analiz edebilmek.
4. Stratejik halkla ilişkiler yönetimi ile ilgili gerekli olan becerileri elde etmek.

Dersin İçeriği

Stratejik planlamanın önemli bir parçası olan halkla ilişkiler süreçleri; araştırma, hedefler, uygulama ve değerlendirme her bir basamak detaylıca incelenecek, örneklerle stratejik iletişim planlama süreci pekiştirilecektir.

Kullanılacak eğitim yöntemleri şunlardır;
Ders anlatımı: Stratejik iletişim planının her adımı ayrıntılı olarak incelenecektir.
Örnek olay inceleme: Stratejik iletişim basamakları örnek uygulamalarla desteklenecektir
Analiz: Türkiye'nin önemli kurumlarında stratejik iletişim planlama sürecinde ortaya çıkan başarı ve başarısız (kriz) örnekler nedenleriyle analiz edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş. Halkla İlişkiler ve stratejik halkla ilişkiler nedir? Halkla ilişkiler yönetimi nedir?
2) Strateji nedir? Halkla ilişkilerde stratejik yaklaşım nedir? Vizyon, misyon, değer tanımlamaları
3) Durum analizi, kurum analizi
4) Hedef kitle analizi, paydaş analizi
5) Halkla ilişkilerde strateji, hedef ve amaç
6) Stratejik plan; eylem ve tepki stratejilerinin belirlenmesi
7) Proaktif ve reaktif stratejiler ve örnek olaylar
8) Mesaj geliştirmede etkili iletişim-retorik yaklaşım
9) İletişim taktiklerinin belirlenmesi I
10) İletişim taktiklerinin belirlenmesi II
11) Stratejik planın uygulanması
12) Bütçeleme
13) Sürecin değerlendirilmesi
14) Final sınavı için dönemin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ronald Smith- Strategic Planning for Public Relations
Diğer Kaynaklar: Örnek halkla ilişkiler uygulamaları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 31
Küçük Sınavlar 14 16
Ara Sınavlar 15 34
Final 15 50
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar 5
2) Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 5
3) Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir. 4
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir.
5) Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular. 2
6) İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır. 2
7) Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir. 2
8) İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur. 2
9) Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır 2
10) Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir. 2
11) İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır 2