REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5014 | Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER Prof. Dr. ELİF ENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler, stratejik düşünmeyi geliştirerek, halkla ilişkiler uygulamalarında strateji geliştirme becerisine sahip olacaklardır. Stratejik iletişim planı, bilgi iletmek ve çeşitli paydaşlarla etkileşim kurmak için sistematik bir yaklaşımdır. Bir organizasyonun mesajlarını kime, nasıl etkili bir mesaj stratejisiyle ve hangi kanallar aracılığıyla ileteceğini ana hatlarıyla belirtir. Bu ders kapsamında kurumsal iletişim uzmanlarının stratejik iletişim planının her bir adımını takip ederek bir yıllık sürdürebilir kurumsal iletişim planını nasıl oluşturabileceklerini öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Halkla ilişkiler sürecinin yapı taşını oluşturan stratejik yönetimi detaylı olarak incelemek. 2. Stratejik halkla ilişkiler konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olmak. 3. Farklı stratejik halkla ilişkiler çalışmalarını ve uygulamalarını analiz edebilmek. 4. Stratejik halkla ilişkiler yönetimi ile ilgili gerekli olan becerileri elde etmek. |
Stratejik planlamanın önemli bir parçası olan halkla ilişkiler süreçleri; araştırma, hedefler, uygulama ve değerlendirme her bir basamak detaylıca incelenecek, örneklerle stratejik iletişim planlama süreci pekiştirilecektir. Kullanılacak eğitim yöntemleri şunlardır; Ders anlatımı: Stratejik iletişim planının her adımı ayrıntılı olarak incelenecektir. Örnek olay inceleme: Stratejik iletişim basamakları örnek uygulamalarla desteklenecektir Analiz: Türkiye'nin önemli kurumlarında stratejik iletişim planlama sürecinde ortaya çıkan başarı ve başarısız (kriz) örnekler nedenleriyle analiz edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Halkla İlişkiler ve stratejik halkla ilişkiler nedir? Halkla ilişkiler yönetimi nedir? | |
2) | Strateji nedir? Halkla ilişkilerde stratejik yaklaşım nedir? Vizyon, misyon, değer tanımlamaları | |
3) | Durum analizi, kurum analizi | |
4) | Hedef kitle analizi, paydaş analizi | |
5) | Halkla ilişkilerde strateji, hedef ve amaç | |
6) | Stratejik plan; eylem ve tepki stratejilerinin belirlenmesi | |
7) | Proaktif ve reaktif stratejiler ve örnek olaylar | |
8) | Mesaj geliştirmede etkili iletişim-retorik yaklaşım | |
9) | İletişim taktiklerinin belirlenmesi I | |
10) | İletişim taktiklerinin belirlenmesi II | |
11) | Stratejik planın uygulanması | |
12) | Bütçeleme | |
13) | Sürecin değerlendirilmesi | |
14) | Final sınavı için dönemin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ronald Smith- Strategic Planning for Public Relations |
Diğer Kaynaklar: | Örnek halkla ilişkiler uygulamaları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 31 |
Küçük Sınavlar | 14 | 16 |
Ara Sınavlar | 15 | 34 |
Final | 15 | 50 |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar | 5 |
2) | Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
3) | Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir. | 4 |
4) | Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir. | |
5) | Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular. | 2 |
6) | İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır. | 2 |
7) | Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir. | 2 |
8) | İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
9) | Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır | 2 |
10) | Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir. | 2 |
11) | İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır | 2 |