PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5014 Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Prof. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler, stratejik düşünmeyi geliştirerek, halkla ilişkiler uygulamalarında strateji geliştirme becerisine sahip olacaklardır.
Stratejik iletişim planı, bilgi iletmek ve çeşitli paydaşlarla etkileşim kurmak için sistematik bir yaklaşımdır. Bir organizasyonun mesajlarını kime, nasıl etkili bir mesaj stratejisiyle ve hangi kanallar aracılığıyla ileteceğini ana hatlarıyla belirtir. Bu ders kapsamında kurumsal iletişim uzmanlarının stratejik iletişim planının her bir adımını takip ederek bir yıllık sürdürebilir kurumsal iletişim planını nasıl oluşturabileceklerini öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Halkla ilişkiler sürecinin yapı taşını oluşturan stratejik yönetimi detaylı olarak incelemek.
2. Stratejik halkla ilişkiler konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olmak.
3. Farklı stratejik halkla ilişkiler çalışmalarını ve uygulamalarını analiz edebilmek.
4. Stratejik halkla ilişkiler yönetimi ile ilgili gerekli olan becerileri elde etmek.

Dersin İçeriği

Stratejik planlamanın önemli bir parçası olan halkla ilişkiler süreçleri; araştırma, hedefler, uygulama ve değerlendirme her bir basamak detaylıca incelenecek, örneklerle stratejik iletişim planlama süreci pekiştirilecektir.

Kullanılacak eğitim yöntemleri şunlardır;
Ders anlatımı: Stratejik iletişim planının her adımı ayrıntılı olarak incelenecektir.
Örnek olay inceleme: Stratejik iletişim basamakları örnek uygulamalarla desteklenecektir
Analiz: Türkiye'nin önemli kurumlarında stratejik iletişim planlama sürecinde ortaya çıkan başarı ve başarısız (kriz) örnekler nedenleriyle analiz edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş. Halkla İlişkiler ve stratejik halkla ilişkiler nedir? Halkla ilişkiler yönetimi nedir?
2) Strateji nedir? Halkla ilişkilerde stratejik yaklaşım nedir? Vizyon, misyon, değer tanımlamaları
3) Durum analizi, kurum analizi
4) Hedef kitle analizi, paydaş analizi
5) Halkla ilişkilerde strateji, hedef ve amaç
6) Stratejik plan; eylem ve tepki stratejilerinin belirlenmesi
7) Proaktif ve reaktif stratejiler ve örnek olaylar
8) Mesaj geliştirmede etkili iletişim-retorik yaklaşım
9) İletişim taktiklerinin belirlenmesi I
10) İletişim taktiklerinin belirlenmesi II
11) Stratejik planın uygulanması
12) Bütçeleme
13) Sürecin değerlendirilmesi
14) Final sınavı için dönemin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ronald Smith- Strategic Planning for Public Relations
Diğer Kaynaklar: Örnek halkla ilişkiler uygulamaları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 31
Küçük Sınavlar 14 16
Ara Sınavlar 15 34
Final 15 50
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. 5
2) Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. 4
3) İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. 5
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. 1
5) Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. 1
6) Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. 4
7) İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. 4
8) Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. 3
9) Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. 4
10) Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. 4