PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5010 İkna ve İletişim Psikolojisi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Öğ.Gör. DİLEK UÇAY
Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, teorileri, ilkeleri ve sosyal nüfuz ve etki girişimlerin yer aldığı günlük bağlamlar için geçerli olarak ikna stratejileri konusunda sağlam bir temel sağlamaktır. Tutum ve davranışları değiştiren basit ve etkili temel ikna taktikleri öğreneceğiz. Öğrenciler ikna, sosyal etki ve ikna konusunda deneysel araştırma bulguları ile bilgi sahibi olacak ve gerçek hayattaki iletişim ortamı ve farklı durumlara ilişkin çok çeşitli strateji ve ikna teknikleri öğreneceksiniz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Tutumlara yönelik işlevsel yaklaşımlar
2-İnanca dayalı tutum modelleri
3-Bilişsel Çelişki Teorisi
4-Davranışsal niyet teorileri
5-İnce Eleme Sık Dokuma Teorisi
6-İkna edici etki çalışmaları
7-Kaynak faktörler
8-Mesaj faktörleri
9-Alıcı ve içerik faktörleri
10-Kişilik, ikna ve kişiler arası ikna

Dersin İçeriği

Bu derste temel ikna teorileri, bu teorilerin altyapılarını oluşturan inanç, tutum, davranış gibi kavramlara ilişkin teoriler incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İknaya giriş İknanın İstikrarı ve Değişimi İkna Mesajları Öncesinden Çok Daha Hızlı Ulaşıyor
2) Tutum Yaklaşımlarına İşlevsel Yaklaşımlar Klasik Fonksiyonel Analiz Sonradan Gelen Gelişimler Yorumlar
3) İnanca Dayalı Tutum Modelleri Toplamacı Tutum Modeli Araştırma Bulguları ve Yorumlar
4) Bilişsel Çelişki Teorisi Genel Teorik Taslak Bazı Araştırma Uygulamaları Çelişki Teorisi'nin Gözden Geçirilmesi ve Alternatifleri
5) Davranışsal Niyet Teorileri Mantıklı Hareket Teorisi Mantıklı Hareket Teorisi'ne İlişkin Araştırmalar İknanın Uygulamaları Planlı Davranış Teorisi Planlı Davranış Teorisi'ne İlişkin Araştırmalar Bir İkna Hedefi Olarak Planlı Davranış Planlı Davranış'a Dair Yorumlar Niyet ve Davranış İlişkisi
6) Detay Olasılığı (ince eleme sık dokuma) Teorisi Detaylandırma Derecelerindeki Çeşitlilikler Detaylandırma Derecelerini Etkileyen Faktörler İkna Sürecindeki Zorluk ve Sonuçların Altında İknayı Etkileyen Faktörler Yorumlar
7) İkna Edici Etkilerin Çalışılması Deney Tasarımı ve Nedensel Çıkarım İkna Edici Etkileri Çalışırken Karşılaşılan İki Genel Problem
8) Kaynak Faktörler İletişim Kuranın Güvenirliği Hoşlanma Diğer Kaynak Faktörleri
9) Tekrar
10) Mesaj Faktörü Mesaj Yapısı Mesaj İçeriği Ardışık Talep Stratejileri
11) Alıcı ve İçerik Faktörleri Doğal Alıcı Özellikleri Uyarılmış Alıcı Faktörleri
12) Kişilik ve İkna “Savunmasız Öteki” Miti Bilme İhtiyacı Kendini Denetleme Dogmatizm Ek Sorunlar Diğer Kişilik Faktörleri
13) Kişilerarası İkna Foot-in-the-door Tekniği Door-on-the-face Tekniği Uygulamalar Diğer İtaat Teknikleri İtaat Kazanma Etik Sorunlar
14) İletişim Kampanyaları Düşündürücü Kampanyalar ve Yerleştirme Etkileri Teorik Bakış Açıları Kampanya Etkileri McGruff Suçu Önleme Projesi Sigarayı Önleme ve Kalp Rahatsızlığı Riskini Azaltma Kampanyaları Alkolü Önleme Kampanyaları Uyuşturucuyu Önleme Kampanyaları Karmaşıklaştıran Faktörler Değerler ve Etik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Persuasion Theory and Research (Second Edition)
Daniel J. O’Keefe (University of Illinois)
SAGE Publications 2002

The Dynamics of Persuasion
Richard M.Perloff
Routledge, 4th Ed. 2010.
Diğer Kaynaklar: Konular ile ilgili makaleler gerekli olduğunda sağlanacaktır.

Related articles will be provided if necessary.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 9 45
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 6 30
Final 6 32
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı