PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5008 Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders kurumsal iletişim süreçlerine katkısı olan itibar yönetimi üzerine kurulmuştur ve öğrencilere kurumların hangi uygulamalarla pazar koşullarında sürdürülebilirliklerini sağlayacakları anlatılacaktır. Öğrenciler derse hazırlayacakları sunumlarla aktif katılım sağlayarak itibar yönetimi uygulamalarını daha iyi anlayabileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Halkla ilişkiler sektörünün ve uygulamalarının problemleri hakkında tartışabilmek.
2. Kurumsal itibar kavramını tanımlayabilmek.
3. Kurumsal itibarın önemli bileşenlerini anlayabilmek.
4. Kurumlar tarafından uygulanan kurumsal itibar stratejilerini fark edebilmek.
5. Kurumsal itibar stratejilerinin artı ve eksi yönlerini tartışabilmek.
6. Kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar arasındaki farkı ortaya koyabilmek.
7. Modern toplumda kurumsal yönetimin rolünü ve kurumsal itibara etkilerini açıklayabilmek.

Dersin İçeriği

Bu ders kurumsal iletişimin önemli bir bileşeni olan kurumsal itibar ve onu etkileyen kurumsal sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik, kurumsal yönetim gibi konuları kapsayacak şekilde hazırlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halkla ilişkiler dünyasında bir düşünce turu ve uygulama alanının kimlik problemleri.
2) Bilgi toplumu çağında iletişimin yönetilmesi.
3) Kurumsal itibar kavramının tanımlanması.
4) Kurumsal İtibar: Yönetim stratejileri.
5) Kurumsal itibar: yönetim stratejileri
6) Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk
7) Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk örnekleri.
8) Kurumsal itibar ve kurumsal yönetim.
9) Kurumsal itibar ve kurumsal yönetim örnek olayları.
10) Kurumsal itibar ve sürdürülebilirlik.
11) Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal raporlama.
12) Kurumsal sosyal raporlama ve sürdürülebilirlik örnek olayları.
13) Kurumsal itibarın ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi.
14) İtibar yönetimi örnek olayları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 5 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 10 42
Ara Sınavlar 6 27
Final 7 52
Toplam İş Yükü 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. 5
2) Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. 4
3) İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. 3
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. 1
5) Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. 1
6) Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. 3
7) İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. 5
8) Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. 3
9) Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. 2
10) Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. 4