PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5007 | Kurumlarda Etkili Hikaye Anlatımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN Prof. Dr. HALUK GÜRGEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, kurumlardaki hikaye anlatımı ve anlatılarına teorik ve Pratik olarak yaklaşmayı sağlamaktır. Teorik pratikle beraber işlenecektir. Öğrenciler, kurumlardaki anlatıların kurum kültürü için ne kadar önemli bir işlevi olduğunu öğrenecekler. Bu derste öğrenciler hem bir anlatıcı olacaklar hem de dinleyici olacaklardır. Hem toplumsal kültürden çıkmış hikayeler hem de kurum hikayeleri tartışılarak iletişim yönetimindeki önemi anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler anlatı ve hikaye anlatımını tanımlayabilecekler 2) Öğrenciler Aristo'nun Retoriği'ni ve genel olarak retorik kavramını öğrenecekler 3) Öğrenciler hikaye ve anlatı terimlerinin farkını anlayıp analiz edebilecekler 4) Kurumlardaki belirli hikaye türlerini ve iletişimde "Anlatı Paradigması"nı öğrenecekler 5) Bir anlatı formu olarak kurumlardaki mesajları karşılaştırıp analiz edebilecekler 6) Öğrenciler stratejik kurumsal anlatıları ve kurum hikayelerini oluşturmayı öğrenecekler 7) Etkili ve etkili olmayan yönetimsel performansları anlamak için öğrenciler, yazarlar tarafından hazırlanmış yönetim hikayelerini analiz edebilecekler 8) Öğrenciler iletişim kurmak, yönetmek ve ikna etmek için önemli olan anlatıları analiz etmeyi, yaratmayı ve anlamayı öğrenecekler 9) Öğrenciler doğru ve etkili kurum hikayeleri geliştirebilecekler 10) Kurum anlatıları ve hikayeleri konusunda kapsamlı bir bilgiye sahip olacaklar |
İlk olarak derste genel anlamıyla hikaye anlatımı ve anlatının tanımları yapılacak ve analiz edilecektir. Daha sonra öğencilerin kurumsal hiklayelerin önemini anlamaları için kurum mesajları ve kitapları(biyografiler, tarihçeler, kurum liderleri) analiz edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Kültür ve hikayeler | |
3) | Hikaye örgüsünün yapısı-hikaye/masal ögeleri | Konu anlatımı/hikaye çalışması |
4) | Jung-Arketipler ve kahramanın yolculuğu | |
5) | Anlatısı teorisi ve Fisher’ın Anlatı Paradigması | |
6) | Örgüt Kültürü ve hikayelerin rolü | |
7) | Ara sınav | |
8) | Kurum hikayelerinin anlatısal yapısı-1 | |
9) | Kurum Hikayelerinin anlatısal yapısı-2 | |
10) | Kurum hikayeleri örnekleri | |
11) | Kurum hikayeleri sunumu | |
12) | Kurum hikayeleri sunumu | |
13) | Kurum hikayeleri sunumu | |
14) | Kurum hikayeleri sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Retorik - Aristoteles Storytelling : Branding in Practice/ by Klaus Fog, Christian Budtz, Philip Munch, Stephen Blanchette. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 117 |
Sunum / Seminer | 4 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |