PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5007 Kurumlarda Etkili Hikaye Anlatımı Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, kurumlardaki hikaye anlatımı ve anlatılarına teorik ve Pratik olarak yaklaşmayı sağlamaktır. Teorik pratikle beraber işlenecektir. Öğrenciler, kurumlardaki anlatıların kurum kültürü için ne kadar önemli bir işlevi olduğunu öğrenecekler. Bu derste öğrenciler hem bir anlatıcı olacaklar hem de dinleyici olacaklardır. Hem toplumsal kültürden çıkmış hikayeler hem de kurum hikayeleri tartışılarak iletişim yönetimindeki önemi anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler anlatı ve hikaye anlatımını tanımlayabilecekler
2) Öğrenciler Aristo'nun Retoriği'ni ve genel olarak retorik kavramını öğrenecekler
3) Öğrenciler hikaye ve anlatı terimlerinin farkını anlayıp analiz edebilecekler
4) Kurumlardaki belirli hikaye türlerini ve iletişimde "Anlatı Paradigması"nı öğrenecekler
5) Bir anlatı formu olarak kurumlardaki mesajları karşılaştırıp analiz edebilecekler
6) Öğrenciler stratejik kurumsal anlatıları ve kurum hikayelerini oluşturmayı öğrenecekler
7) Etkili ve etkili olmayan yönetimsel performansları anlamak için öğrenciler, yazarlar tarafından hazırlanmış yönetim hikayelerini analiz edebilecekler
8) Öğrenciler iletişim kurmak, yönetmek ve ikna etmek için önemli olan anlatıları analiz etmeyi, yaratmayı ve anlamayı öğrenecekler
9) Öğrenciler doğru ve etkili kurum hikayeleri geliştirebilecekler
10) Kurum anlatıları ve hikayeleri konusunda kapsamlı bir bilgiye sahip olacaklar

Dersin İçeriği

İlk olarak derste genel anlamıyla hikaye anlatımı ve anlatının tanımları yapılacak ve analiz edilecektir. Daha sonra öğencilerin kurumsal hiklayelerin önemini anlamaları için kurum mesajları ve kitapları(biyografiler, tarihçeler, kurum liderleri) analiz edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Kültür ve hikayeler
3) Hikaye örgüsünün yapısı-hikaye/masal ögeleri Konu anlatımı/hikaye çalışması
4) Jung-Arketipler ve kahramanın yolculuğu
5) Anlatısı teorisi ve Fisher’ın Anlatı Paradigması
6) Örgüt Kültürü ve hikayelerin rolü
7) Ara sınav
8) Kurum hikayelerinin anlatısal yapısı-1
9) Kurum Hikayelerinin anlatısal yapısı-2
10) Kurum hikayeleri örnekleri
11) Kurum hikayeleri sunumu
12) Kurum hikayeleri sunumu
13) Kurum hikayeleri sunumu
14) Kurum hikayeleri sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Retorik - Aristoteles
Storytelling : Branding in Practice/ by Klaus Fog, Christian Budtz, Philip Munch, Stephen Blanchette.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 117
Sunum / Seminer 4 24
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 6
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. 3
2) Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. 4
3) İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. 2
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. 1
5) Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. 1
6) Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. 3
7) İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. 3
8) Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. 4
9) Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. 4
10) Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. 3