PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5006 Marka Yönetimi ve İletişimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin pazarlama iletişiminin temel kavramlarını derinlemesine kavramasını sağlamak,öğrencinin kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolünü değerlendirebilmesini sağlamak, ve öğrencilerin bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlayabilme becerisini edindirmek amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlama iletişimi teorilerini ve uygulamalarını anlayıp tanımlayabilecek

2) Pazarlama iletişimi elementlerini ve bütenleşik pazarlamanın sağlayacağı sinerjiyi anlayıp kullanabilecek

3)Hedef kitleye uygun olan ve pazar araştırmalarını taban alan bir bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası oluşturabilecek

4) Gerçek bir firma için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilecek

5) Vaka analizlerinde pazarlama iletişimine dair problemleri çözebilecek

6) Ödev hazırlıkları aşamasında grup içinde ve yalnız çalışma becerisini geliştirebilecek

Dersin İçeriği

1) Pazarlama iletişimi teorilerini ve uygulamalarını anlayıp tanımlayabilecek

2) Pazarlama iletişimi elementlerini ve bütenleşik pazarlamanın sağlayacağı sinerjiyi anlayıp kullanabilecek

3)Hedef kitleye uygun olan ve pazar araştırmalarını taban alan bir bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası oluşturabilecek

4) Gerçek bir firma için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilecek

5) Vaka analizlerinde pazarlama iletişimine dair problemleri çözebilecek

6) Ödev hazırlıkları aşamasında grup içinde ve yalnız çalışma becerisini geliştirebilecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Pazarlama iletişimine genel bakış ve pazarlama iletişimi süreçleri
3) İletişim Süreci
4) Satın Alan Davranışları
5) Pazarlama İletişimi Planlama Süreci
6) Medya Planlaması ve medya planlama stratejileri Ödev hazırlığı
7) Medyanın Değerlendirmesi Ödev hazırlığı
8) Pazarlama İletişimi Araçları
9) Marka Yönetimi
10) Marka İletişimi Stratejileri
11) Halkla İlişkiler ve Kurumsal Reklam
12) Hedef ve Bütçe Belirleme
13) Yaratıcı Strateji (Planlama ve Geliştirme)
14) Yaratıcı Strateji (Uygulama ve Değerlendirme)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 48
Final 14 130
Toplam İş Yükü 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. 4
2) Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. 3
3) İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. 4
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. 1
5) Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. 2
6) Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. 3
7) İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. 2
8) Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. 4
9) Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. 3
10) Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. 4