KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OHK5113 Borçlar Hukukunda Güncel Gelişmeler Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZAFER KAHRAMAN
Doç. Dr. ÖZ SEÇER
Doç. Dr. SEDA ÖKTEM ÇEVİK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: - Borçlar hukuku dersinde öğrendiği bilgileri pratiğe uygular.
- Borçlar hukukunun gelişimini takip eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Teorik düzeyde öğrenilen borçlar hukuku bilgilerinin pratiğe uygular.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
2) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
3) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
4) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
5) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
6) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
7) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
8) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
9) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
10) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
11) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
12) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
13) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok
14) Dersin içeriği güncel sorunlara göre uyarlanacaktır. Ders programı her yıl değiştirilecektir. Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: -M. Kemal Oğuzman/Turgut Öz, Borçlar Hukuku, İstanbul 2014.
- Necip Kocayusufpaşaoğlu, Borçlar Hukuku Genel Bölüm I, İstanbul 2014.
- Fikret Eren, Borçlar Hukuku, Ankara 2014.
- Aydın Zevkliler/Emre Gökyayla, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Ankara 2014.
- Cevdet Yavuz/Faruk Acar/Burak Özen, Türk Borçlar Hukuku Özel Hükümler, İstanbul 2013.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 13 6 78
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
3) 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
4) 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.