KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KHK5888-2 | Tez | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
KHK5888-1 - Tez |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin tez yazım sürecini etkin bir şekilde yönetmelerini sağlamak. Akademik yazım kurallarına uygun, özgün ve bilimsel bir tez ortaya koymalarına rehberlik etmek. Tez sürecinde akademik etik kurallarına uyumu sağlamak. Öğrencilerin tez savunmasına hazırlanmalarına destek olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Araştırma konularını akademik çerçevede değerlendirebilir. 2. Literatür taraması yaparak bilimsel kaynakları etkin şekilde kullanabilir. 3. Akademik yazım kurallarına uygun tez önerisi hazırlayabilir. 4. Tez konularını tartışabilir ve akademik eleştiri yapabilir. 5. Araştırma etiği konusunda bilinç kazanır. 6. Akademik sunum becerilerini geliştirir. |
Literatür taraması Akademik yazım kuralları, bilimsel araştırma yöntemleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Devam eden ezle ilgili danışmanla görüşülmesi, dönem için plan çıkarılması, tez yazımı | |
2) | 2. Hafta: Tez yazımı | |
3) | 3. Hafta: Tez yazımı | |
4) | 4. Hafta: Tez yazımı | |
5) | 5. Hafta: Tez yazımı | |
6) | 6. Hafta: Tez yazımı | |
7) | 7. Hafta: Yazılan kısmın danışmanla paylaşılması, içerik ve kaynakça kontrolü. | |
8) | 8. Hafta: Danışmandan gelen geri bildirimlerin değerlendirilmesi, gerekli düzeltmelerin yapılması, tez yazımına devam edilmesi. | |
9) | 9. Hafta: Danışmandan gelen geri bildirimlerin değerlendirilmesi, gerekli düzeltmelerin yapılması, tez yazımına devam edilmesi. | |
10) | 10. Hafta: Danışmandan gelen geri bildirimlerin değerlendirilmesi, gerekli düzeltmelerin yapılması, tez yazımına devam edilmesi. | |
11) | 11. Hafta: Danışmandan gelen geri bildirimlerin değerlendirilmesi, gerekli düzeltmelerin yapılması, tez yazımına devam edilmesi. | |
12) | 12. Hafta: Danışmandan gelen geri bildirimlerin değerlendirilmesi, gerekli düzeltmelerin yapılması, tez yazımına devam edilmesi. | |
13) | 13. Hafta: Danışmandan gelen geri bildirimlerin değerlendirilmesi, gerekli düzeltmelerin yapılması, tez yazımına devam edilmesi. | |
14) | 14. Hafta: Danışmandan gelen geri bildirimlerin değerlendirilmesi, danışmanın onayıyla, tezin son halinin savunulmak üzere enstitüye teslimi. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ernst E. Hirsch, Pratik Hukukta Metot,Yayına Hazırlayan: Selçuk Veziroğlu, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü Yayınları, 9. Baskı, Ankara 2023. Rona Serozan, Hukukta yöntem-mantık, İstanbul : Vedat Kitapçılık, 2017. Kemal Gözler, Bilimsel yazma ve yayınlama : Bir stil kılavuzu, Bursa : Ekin, 2022. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Juri | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 14 | 53 | 742 |
Juri | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 745 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 |
2) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
3) | 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 5 |
4) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
5) | 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 4 |
6) | 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 4 |