KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KHK5605 | Ceza Hukuku Genel Hükümler | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, ceza hukukunun temel ilkelerini ve genel hükümlerini ileri düzeyde analiz etmeyi amaçlamaktadır. Suç teorisi, kusurluluk, hukuka uygunluk nedenleri, cezalar ve güvenlik tedbirleri gibi temel konuların yanı sıra, ceza hukuku genel hükümlerine ilişkin güncel doktrinel tartışmalar ve yüksek yargı kararları derinlemesine incelenecektir. Ders, öğrencilere ceza hukuku normlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve bilimsel çalışmalarında uygulama yetkinliği kazandırmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler, 1. Ceza hukuku genel hükümlerine ilişkin temel kavramları, teorik çerçeveyi ve farklı hukuk sistemlerindeki yaklaşımları ileri düzeyde analiz edebilecektir. 2. Suç teorisi, kusurluluk ve hukuka uygunluk nedenleri gibi konuları içtihatlar ve akademik görüşler ışığında eleştirel olarak değerlendirebilecektir. 3. Ceza sorumluluğunu kaldıran ve azaltan nedenleri ileri düzeyde yorumlayarak, güncel yargı kararları üzerinden analiz yapabilecektir. 4. Ceza hukuku ile insan hakları arasındaki ilişkiyi kavrayarak, ceza adalet sisteminin gelişimine yönelik akademik katkılar sunabilecektir. |
1 Ceza Hukukunun Temel Kavramları 2 Ceza Hukukunun Temel İlkeleri 3 Suç Kavramı ve Unsurları 4 Fiil, Netice, Nedensellik Bağı 5 Kast ve Taksir 6 Hukuka Aykırılık ve Hukuka Uygunluk Nedenleri 7 Vize Sınavı 8 Teşebbüs 9 İştirak 10 İçtima 11 Yaptırım Teorisi 12 Cezalar ve Güvenlik Tedbirleri 13 Cezanın Belirlenmesi ve Bireyselleştirilmesi 14 Tekerrür |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ceza Hukukunun Temel Kavramları | |
2) | Ceza Hukukunun Temel İlkeleri | |
3) | Suç Kavramı ve Unsurları | |
4) | Fiil, Netice, Nedensellik Bağı | |
5) | Kast ve Taksir | |
6) | Hukuka Aykırılık ve Hukuka Uygunluk Nedenleri | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Teşebbüs | |
9) | İştirak | |
10) | İçtima | |
11) | Yaptırım Teorisi | |
12) | Cezalar ve Güvenlik Tedbirleri | |
13) | Cezanın Belirlenmesi ve Bireyselleştirilmesi | |
14) | Tekerrür |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Timur Demirbaş, Ceza Hukuku Genel Hükümler, 19. Baskı, Ankara, 2024. Mehmet Emin Artuk / Ahmet Gökcen, Ceza Hukuku Genel Hükümler, 18. Baskı, Ankara, 2024. Mahmut Koca / İlhan Üzülmez, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, 17. Baskı, Ankara, 2024. İzzet Özgenç, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, 20. Baskı, Ankara, 2024. Bahri Öztürk / Mustafa Ruhan Erdem, Ceza Hukuku ve Güvenlik Tedbirleri Hukuku, 24. Baskı, Ankara, 2024. Veli Özer Özbek / Koray Doğan / Serkan Meraklı / Pınar Bacaksız / İsa Başbüyük, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, 15. Baskı, Ankara, 2024. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 12 | 156 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 199 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 |
2) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
3) | 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 |
4) | 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
5) | 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
6) | 1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 4 |