STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5633 Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NURAY ERGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin temel amacı öğrencilere finansal piyasalarda yatırım yapma ile ilgili temel kavramları, araçları ve prensipleri öğretmektir. Öğrencilerin, teorik yöntemler aracılığı ile menkul kıymet seçimi, portföy yönetilmesi ve yatırım değerlendirmesi konularında bilgi sahibi olmalarının sağlaması hedeflenmektedir. Çeşitli problem çözümleri ile öğrencilerin yatırım yapma ve portföy oluşturma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Para ve sermaye piyasası arasındaki farkı, endeks hesaplarını ve türev piyasası araçlarını açıkça tanımlayabilecektir.
Menkul kıymet piyasalarında halka arzın nasıl yapıldığını, hisse senetlerinin nasıl işlem gördüğünü ve açığa satışın nasıl yapıldığını değerlendirebilecektir.
Finansal varlıklarıda getiri ve risk kavramları hakkında bilgi verebilecektir.
Etkin portföy ve optimal portföyün nasıl oluşturulacağını analiz edebilecektir.
Finansal Varlık Fiyatlama Modeli ve Arbitraj Fiyatlama Teorisinin açıklayabilecektir.
Finansal piyasanın firmalar, hükümet ve hane halkı olmak üzere 3 önemli oyuncudan oluştuğunu ve reel varlık ile finansal varlık arasındaki farkı açıklayabilecektir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini yatırım ortamı ve piyasa oyuncuları, menkul kıymet borsaları, portföy risk ve getirisi, etkin portföy seçimi, sermaye varlıklarını fiyatlama modeli, arbitraj fiyatlama teorisi oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) YatırımReel varlık / finansal varlık nedirFinansal piyasalar ve ekonomiPiyasa oyuncuları Son GelişmelerInvestments
3) Varlık çeşitleri ve finansal enstrümanlarPara piyasasıTahvil piyasasıMenkul kıymet piyasasıMenkul kıymet ve tahvil endeksleriTürev piyasalar
4) Varlık çeşitleri ve finansal enstrümanlarPara piyasasıTahvil piyasasıMenkul kıymet piyasasıMenkul kıymet ve tahvil endeksleriTürev piyasalar
5) Menkul kıymet piyasalarıHalka ArzAmerika BorsalarıEmir çeşitleriAçığa satış
6) Menkul kıymet piyasalarıHalka ArzAmerika BorsalarıEmir çeşitleriAçığa satış
7) Ders tekrarı
8) Risk ve GetiriFinansal Varlıklarda Risk ve Getiri KavramlarıRisk ve Getiri AnaliziRisk primiVarlık çeşitlendirmesiFaiz oranları
9) İşlenen konular doğrultusunda örnek soru çözümü yapılması
10) Etkin varlık çeşitlendirmesi a) Portföy oluşturma b) Portföy riski c) Optimal portföyün oluşturulması
11) Sermaye Varlıklarını Fiyatlandırma Modeli ve Arbitraj Fiyatlama Teorisi
12) İşlenen konular doğrultusunda örnek soru çözümü yapılması
13) Dönemin gözden geçirilmesi
14) Örnek Olay Çözümü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Above mentioned book chapters, course notes.
Diğer Kaynaklar: Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, sunum notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.