Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
|
2) |
YatırımReel varlık / finansal varlık nedirFinansal piyasalar ve ekonomiPiyasa oyuncuları Son GelişmelerInvestments
|
|
3) |
Varlık çeşitleri ve finansal enstrümanlarPara piyasasıTahvil piyasasıMenkul kıymet piyasasıMenkul kıymet ve tahvil endeksleriTürev piyasalar
|
|
4) |
Varlık çeşitleri ve finansal enstrümanlarPara piyasasıTahvil piyasasıMenkul kıymet piyasasıMenkul kıymet ve tahvil endeksleriTürev piyasalar
|
|
5) |
Menkul kıymet piyasalarıHalka ArzAmerika BorsalarıEmir çeşitleriAçığa satış
|
|
6) |
Menkul kıymet piyasalarıHalka ArzAmerika BorsalarıEmir çeşitleriAçığa satış
|
|
7) |
Ders tekrarı |
|
8) |
Risk ve GetiriFinansal Varlıklarda Risk ve Getiri KavramlarıRisk ve Getiri AnaliziRisk primiVarlık çeşitlendirmesiFaiz oranları
|
|
9) |
İşlenen konular doğrultusunda örnek soru çözümü yapılması
|
|
10) |
Etkin varlık çeşitlendirmesi a) Portföy oluşturma b) Portföy riski c) Optimal portföyün oluşturulması
|
|
11) |
Sermaye Varlıklarını Fiyatlandırma Modeli ve Arbitraj Fiyatlama Teorisi
|
|
12) |
İşlenen konular doğrultusunda örnek soru çözümü yapılması
|
|
13) |
Dönemin gözden geçirilmesi
|
|
14) |
Örnek Olay Çözümü |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
4 |
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
4 |
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3 |
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
4 |
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
4 |
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
5 |