STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5631 | Türkiye Ekonomisi üzerine Güncel Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Prof. Dr. SADULLAH ÇELİK Dr. İSMET DEMİRKOL Dr. ARMAĞAN CANAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Katılımcılar ekonomi bilimini, kurallarını ve ardından da Türkiye ekonomisini ayrıntılı olarak anlatmak, bilgilendirmek, analiz ve yorum sahibi yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler, Türkiye ekonomisini oluşturan yapı taşlarını bilerek makro ekonomi konularda parametreleri çözebilirler. II. Türkiye ekonomisinin sorunlarını kısa ve uzun vadeli olmak üzere analiz edebilirler, çözüm getirebilirler. III. Ekonomi gündemini takip ederek güncel ekonomiyi oluşturan konuları irdeleyebilirler. IV. Ekonomi kurumlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olurlar. V. Ekonomik krizler ve durgunluklar hakkında yorum yapabilirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Ekonomi: Tanımlar ve içerik | |
2) | Ekonomi Yönetimi; Kamu ve Özel Sektör | |
3) | Kamu Ekonomi Kurumları (I); Hazine, Maliye, Dış Ticaret ve Gümrük Müsteşarlığı, Merkez Bankası | |
4) | Kamu Ekonomi Kurumları (II); DPT, SPK, TÜİK, vd. | |
5) | Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (I); Dünya Bankası, IMF | |
6) | Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (II) G-7, G-20 | |
7) | Ders tekrarı | |
8) | Diğer Kurumlar; BDDK, TİM, İGEME vd. | |
9) | Ekonomide Genel Denge; Bütçe, Dış Ekonomik İlişkiler | |
10) | İktisadi Büyüme; Milli Gelir, Cari Açık | |
11) | Dış Ekonomik İlişkiler; Borçlanma, Yatırımlar | |
12) | Ödemeler Dengesi; Dış Ticaret Açığı, NHN | |
13) | İhracat – İthalat (Dış Ticaret) ;1980 – 2010 Dönemi | |
14) | Türkiye Ekonomisi ve Krizleri;1994, 2001 ve Küresel Kriz |
Ders Notları / Kitaplar: | Economic policy (in Turkish, Ekonomi Politikası) - Mahfi Eğilmez Turkey's economy (in Turkish, Türkiye Ekonomisi) - Prof. Dr. Aslan EREN Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Economic policy (in Turkish, Ekonomi Politikası) - Mahfi Eğilmez Turkey's economy (in Turkish, Türkiye Ekonomisi) - Prof. Dr. Aslan EREN Lecture notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
0) | 2-Bir marka olma kararını vermiş işletmelere markalaşma çalışmalarında stratejik davranarak verimli olabilmeleri için yol göstermektir. | |
0) | 1- Kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirir. | |
1) | Bilgiye dayalı pazarlama kararları için gerekli olan müşteri verilerini toplama, işleme ve analiz etme becerisi kazandırır. | |
2) | Pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve temel konseptlerini tanımlar. | |
3) | Pazarlama alanında karar vermede sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçlerin etkisini inceler. | |
4) | Spesifik bir ürün sunmak için benzersiz bir pazarlama karması ve satış sunumu oluşturulması yetkinliğini kazandırır. | |
5) | Yazılı satış planları ve profesyonel interaktif satış sunumu oluşturulması becerisini kazandırır. | |
6) | Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik ve sosyolojik faktörlerin dahil olduğu pazarlama stratejilerini formüle etme kabiliyeti kazandırır. | |
7) | Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak | |
8) | Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek |